Wednesday, April 10, 2019

ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးတာသႀကၤန္ပြဲ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၁၀)ရက္


ျမန္မာဆယ့္ႏွစ္လရာသီတြင္ တန္ခူးလသည္အဦးဆံုးလ၊ အထူးဆံုးလဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုလတြင္ ႏွစ္ေဟာင္းမွ အညစ္အေၾကးေဆးေၾကာေသာ လ ျဖစ္သည္။ ထိုလတြင္ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္ကူးသို႔ ကူးေျပာင္းေလ့ရွိရာဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးမွမေတြ႕ႏိုင္ေသာအခ်င္းခ်င္းေရေလာင္း၍ ေရသဘင္ပြဲဆင္ႏြဲျခင္းေၾကာင့္ အထူးဆံုးလဟုေခၚဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။

သႀကၤန္ဟူသည္ ကူးေျပာင္းျခင္းဟုအဓိပၸာယ္ရသည္။ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းျခင္းကိုသႀကၤန္ဟုေခၚဆိုပါသည္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးေမတၱာေရွ႕ထား၍ ေရေလာင္းပက္ကာ ႏွစ္သစ္သို႔ကူးေျပာင္း ျခင္းျဖစ္သည္။ ထူးျခားေသာအနက္အဓိပၸာယ္မ်ားပါ၀င္ေနသည္။ ေအးျမေစျခင္း၊ ရြင္လန္းေစျခင္း၊ အားတက္ေစျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေစျခင္းစသည့္အနက္အဓိပၸာယ္မ်ားစြာသည္ မိမိသြန္းေလာင္းလိုက္ေသာေရတစ္ ခြက္ႏွင့္အတူေမ်ာပါစီးဆင္းသြားခဲ့သည္။ ေရပက္ခံရသူသည္လည္းေရပက္ေရေလာင္းသူအေပၚတြင္ စိတ္မဆိုး၊ အမ်က္မထြက္ဘဲေအးျမေပ်ာ္ရႊြင္မႈကိုရေစလိုေသာေမတၱာစိတ္ရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမန္မာရိုးရာအတာသဘင္ပြဲသည္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ေမတၱာတံု႔ျပန္ေသာ မုဒိတာပြဲဟုေခၚဆိုရေပမည္။

ျမန္မာရိုးရာအတာသဘင္ပြဲ၏ အႏွစ္သာရကိုေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ရပ္ကြက္အလိုက္မ႑ပ္မ်ားထိုးၿပီး ေရပက္ၾကသည္။ ရပ္ကြက္ရွိ အဘိုးအို အဘြားအိုမ်ားကို လက္သည္းညွပ္ေပးျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ားျဖင့္ ေရခ်ိဳးေပးျခင္း၊ သနပ္ခါး လိမ္းေပးျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ေဟာင္းမွအညစ္အေၾကးမ်ားကို ႏွစ္သစ္တြင္ မပါေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည္။

ရပ္ကြက္အတြင္းအလွဴေငြကို လိုက္လံေကာက္ခံၿပီး ေန႔စဥ္စတုဒီသာ ေကၽြးသည္။ သႀကၤန္မုန္႔ဟု တင္စားၾကေသာမုန္႔လံုးေရေပၚ၊ မုန္႔ၾကာစိ၊ သာကူက်ိဳ၊ ေရႊရင္ေအး၊ မုန္႔လက္ေဆာင္း စသည့္မုန္႔မ်ား ေကၽြးေလ႔ရွိသည္။ မိမိတတ္ႏိုင္သေလာက္ ေငြေၾကးစုေဆာင္းၿပီး ေဘးမဲ့ႏြား တစ္ေကာင္သို႔မဟုတ္ အျခားတိရစၧာန္ တစ္ေကာင္ကို ၀ယ္ယူၿပၤီး ထိုသတၱ၀ါကို ေရခ်ိဳးေပးျခင္း၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ား လိမ္းေပးျခင္းျပဳ ကာ ေဘးမဲ့လႊတ္ေလ့ရွိသည္။ သူတစ္ပါးအသက္ကိုကယ္ၿပီး ေဘးမဲ့လႊတ္လွ်င္ မိမိသည္လည္း ေဘးဒုကၡ၀႗္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လႊတ္ေျမာက္ႏိုင္သည္ဟု ျမန္မာတို႔က ယံုၾကည္ၾကသည္။ တူေသာအက်ိဳး ေပးသည္ဟု ျမန္မာတို႔ကယံုၾကည္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက “ ၀႗္မကင္းသူကိုျဖင့္ လႊတ္ျခင္းမွာ၊ ၀ါသနာပါတဲ့ ေရႊျမန္မာသည္လူမ်ိဳးမွာလအက်ိဳးရွိသည္ကိုကူလိုက္ပါ ေရႊမဥၨဴႏႈတ္ခြန္းခ်ိဳငယ္နဲ႔ သြန္းလိုက္ပါဘိ” ဟူ၍ ႏြားေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္းသေဘာကိုစာဖြဲ႕ထားခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ့သႀကၤန္သည္ အေပ်ာ္သက္သက္ဆင္ႏႊဲေသာပြဲေတာ္မဟုတ္ေပ။ အလွဴဒါနလက္ႏွင့္မကြာ လွဴဒါန္းတတ္ေသာဓေလ့လည္းပါပံုကို- “ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့၊ တန္ခူးခါမွာ ဒါနကတေ၀ေ၀၊ ေရေတြကတရႊဲရႊဲ ေပ်ာ္ပြဲကတ၀င့္၀င့္၊ ကဲ့သို႔သာဆင့္ေရာ့ အရြယ္သင့္ အရြယ္ငယ္ငယ္ ျမန္မာေတြ ထယ္လိုက္ၾက” ဟူ၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည္။ ေတာရြာသႀကၤန္မ်ားသည္ကား ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ဘာသာထံုးမႊမ္းေနေသာ ျပယုဂ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိသႀကၤန္ပြဲမ်ားကား ေပ်ာ္စရာအတိျဖစ္သည္။ ေရပက္မ႑ပ္ႀကီးမ်ားေဆာက္ၿပီးေရပက္ခံလာၾကေသာကားမ်ား၊ လူမ်ားကိုေရခြက္၊ ေရပိုက္ကိုယ္စီျဖင့္ ေရပက္ေလ့ရွိသည္။ မ႑ပ္တိုင္းတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးအစီအစဥ္မ်ားပါ၀င္ၿပီးေပ်ာ္ရႊင္စြာကခုန္ေလ့ရွိသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ျမန္မာ့ရိုးရာသႀကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ႏွစ္ေဟာင္းမွအညစ္အေၾကးမ်ားကိုသႀကၤန္ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာၿပီးႏွစ္သစ္တြင္ လူသစ္ျဖင့္ ဘ၀ေလာကသစ္ အလွကိုဖန္တီးႏိုင္ရန္ က်င္းပေသာ ယဥ္ေက်းမႈအႏွစ္သာရ ျပည့္၀သည့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္းေလ့ လာေတြ႕ရွိသမွ်ကိုေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ခြန္သ.ဗြာမ်င္:မိုရ္ခမ္း
Powered by Blogger.