Wednesday, August 28, 2019

လူမ်ဳိးဖ်က္အေမွာင္ပေယာဂမ်ားသို႔ ပန္ၾကားစာ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂၈)ရက္


ဤေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္သည္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအတြက္ အနည္းငယ္စိတ္ကသိကေအာင့္ျဖစ္ ေစလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုေရးသားမည့္ေဆာင္းပါးအတြက္ ဤေခါင္းစဥ္သည္သာလွ်င္ အနည္းငယ္အပ္စပ္မႈ ရွိေပလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိေသာေၾကာင့္ “လူမ်ဳိးဖ်က္အေမွာင္ ပေယာဂမ်ားသို႔ပန္ၾကားစာ”ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ရျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ မိမိအေနျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ယခင္ကတည္းက ေရးသားခ်င္ခဲ့ပါေသာ္လည္း အျခားေသာ ဦးစားေပးလုပ္စရာမ်ားရွိေနသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ အလားတူေဆာင္းပါးမ်ဳိးကို မိမိထက္ စာအေရးအသားေကာင္းမြန္ေျပျပစ္ေသာ၊ အသိပညာ ဗဟုသုတျပည့္စံုၾကြယ္ဝေသာ မ်ဳိးခ်စ္စာေရးဆရာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ႀကီးမ်ား လူပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ အႀကံျပဳ တိုက္တြန္းေရးသားေပလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆခဲ့သည္ကတစ္ေၾကာင္း စသည့္အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဤေဆာင္းပါးအား မေရးသားျဖစ္ခဲ့ေပ။ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း မိမိ၏ အသိပညာဗဟုသုတအားနည္းျခင္း၊ စာအေရးအသားအားမေကာင္းျခင္းလည္း ပါဝင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုတြင္မူ  ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္းေနသည္ကို မနာလိုမုန္းတီးျဖစ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းေသြးမကဲြ ကြဲေအာင္ ေနာက္ကြယ္ကေန ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီးလုပ္ေနသည့္ လူမ်ဳိးဖ်က္အေမွာင္ပေယာဂမ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ား၊ သတင္းစကားမ်ားကို  ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား နားေယာင္ယံုၾကည္မိမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘိုးေဘးဘီဘင္ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကသည့္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးတို႔၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ား၊ ဘာသာစကား၊ စာေပမ်ားကို တန္ဖိုးမထားအထင္မႀကီး မေလးစားတတ္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာမိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေၾကာင့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ယခုေဆာင္းပါးအား ေရးသားျဖစ္ရ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဤေဆာင္းပါးသည္ အျခားမည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုခုကိုမွ် ရည္ရြယ္၍ ေရးသားျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ မိမိတု႔ိ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ေသြးမကြဲပဲ ထာဝစဥ္စည္းလံုး ညီညႊတ္ေနေစလိုျခင္းႏွင့္ ဘိုးေဘးဘီဘင္ေခတ္အဆက္ဆက္မွသည္ ယေန႔ထိတိုင္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ အျမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထား လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းလာခဲ့သည့္ မိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားကို မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပုခံုးေျပာင္းတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာတြင္ ဆက္လက္တာဝန္ေက်ပြန္ေစလိုျခင္းေၾကာင့္ ေရးသားလိုက္ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း ယေန႔ေခတ္လို အရာရာေခတ္မီဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနသည့္ ေခတ္ကာလႀကီးတြင္ ေခတ္ႏွင့္အၿပိဳင္လိုက္၍ ေခတ္မီစြာေနထိုင္လ်က္ရွိေနၾကသည့္ အခ်ဳိ႕ေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ရိုးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို အျမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထား ျပန္လည္ဝတ္စားဆင္ယင္လာေစရန္၊ ပအိုဝ္းစာေပမ်ားကို ေလ့လာသင္ယူလိုစိတ္ ျပန္လည္ရွင္သန္ေပါက္ဖြားလာေစရန္ႏွင့္ ပအိုဝ္းဘာသာစကားကို ျပန္လည္ေျပာဆိုလာေစရန္ ရည္ရြယ္၍လည္း ယခု ေဆာင္းပါးအား ေရးသားလိုက္ရျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။

စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား သိရွိၿပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ယေန႔ေခတ္ကို လူမ်ားက “Information Technology(IT)ေခတ္”ဟုေခၚဆိုလ်က္ရွိၾကသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ “Globalizationေခတ္”ဟုတင္စား ေခၚ ဆိုလ်က္ရွိၾကျပန္သည္ကို ၾကားဖူးသိရွိၿပီးျဖစ္ေပမည္။ မွန္ေပသည္။ ကမၻာႀကီးသည္ ရြာႀကီးသဖြယ္လို ျဖစ္ေနၿပီး မိမိလိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ သိလိုသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို လက္ညိဳးေလးတစ္ခ်က္ ေထာက္လိုက္ရံုႏွင့္ အကုန္သိႏိုင္သည့္ေခတ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကိုပင္ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက “Online Media ေခတ္”ဟုလည္း ေခၚဆိုၾကေသးသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ စက္မႈဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနသည့္ေခတ္ႀကီးႏွင့္အညီ မိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ လူေနမႈအဆင့္အတန္းမ်ား၊ မွီတင္းေနထုိင္ရာေဒသမ်ားသည္လည္း ေနာက္ေကာက္က်က်န္မႈမရွိပဲ ေခတ္ႏွင့္အၿပိဳင္ ရင္ေဘာင္တန္းလ်က္ရွိေနသည္ကို စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား လည္း သိရွိၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ဘက္စံုဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လ်က္ရွိေနသည့္ေခတ္ႏွင့္အညီ မိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈအကမ်ား၊ ရိုးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈပံုစံမ်ား၊ ရိုးရာတူရိယာမ်ားႏွင့္ ရိုးရာအသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို အနာဂါတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ ပအိုဝ္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား၏ ထိန္းသိမ္းေဖာ္ေဆာင္မႈျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရွိ မ်ဳိးခ်စ္ပအိုဝ္းရဟန္း သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပအိုဝ္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညႊတ္ျခင္းအားကိုယူကာ “ပအိုဝ္း”ဟူသည့္တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအေၾကာင္းကို “Online Media”မ်ားမွတစ္ဆင့္  ျမန္မာ၊ ကမၻာကသိေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ခ်ျပႏိုင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈအလွၿပိဳင္ပဲြမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အခမ္းအနားပဲြမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရိုးရာအကမ်ား၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ျမန္မာ၊ ကမၻာမွ ခ်ီးက်ဳးျခင္း၊ ဂုဏ္ျပဳျခင္း၊ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမ်ားကိုလည္း ထိုက္သင့္ သေလာက္ခံစားခဲ့ရၿပီးလည္းျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈအလွၿပိဳင္ပဲြမ်ားတြင္ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈအလွဆုရရွိခဲ့ျခင္းအေပၚ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးျဖစ္သည့္ မိမိအေနျဖင့္ အလြန္ပင္ဂုဏ္ယူဝမ္းသာၾကည္ႏူးမဆံုးျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ပအိုဝ္းတုိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားကိုယ္စား ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ ပအုိဝ္းတုိင္းရင္းသားလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ဂုဏ္ျပဳလ်က္ရွိပါေၾကာင္းကို ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္အပ္ေပသည္။

အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတို႔၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားကို ျမန္မာ၊ ကမၻာကသိရွိေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္သင့္သေလာက္ ေဖာ္ေဆာင္ခ်ျပခဲ့ၿပီးလည္းျဖစ္ေပသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွ ဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ား၊ ပအိုဝ္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားက သမိုင္းေပးတာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ထို႔အတူ ယေန႔အခ်ိန္ခါတြင္ တကၠသိုလ္အသီးသီး၌ ပညာသင္ယူေနၾကသည့္  ပအုိဝ္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ/သား လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားလည္း တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အစဥ္အလာမပ်က္ မိမိတို႔၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိေနၿပီး သမိုင္းေပးတာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕သိရွိရသည္မွာ မိမိတို႔လူမ်ဳိးအတြက္ အားတက္ဖြယ္ရာမဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္ေနေပသည္။ သို႔ေသာ္ သမိုင္းေပးတာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားရွိေနသကဲ့သို႔ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း မိမိတို႔လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးညီညႊတ္မႈ ပ်က္ျပားေစရန္ မဟုတ္မမွန္သတင္းမ်ားျဖန္႔၍ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးမ်ားကို သူတို႔၏ ဝါဒမိုင္းတိုက္ေနသူမ်ား၊ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို အေၾကာင္းအရင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ကဂနဏမသိပါပဲ ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုေနသူမ်ား၊ အပ်က္သေဘာေဆာင္သည့္ ေဝဖန္ေရးသားခ်က္မ်ားျဖင့္ ေဝဖန္ေျပာဆိုေရးသားၾကသည့္သူမ်ားလည္း ရွိေနေပသည္။ ထိုမဟုတ္မမွန္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးမ်ား ေသြးမကဲြသင့္ပဲ ေသြးကဲြခဲ့ရသည့္ သာဓကမ်ားလည္း မ်ားစြာႀကီးရွိခဲ့ေပသည္။

ထို႔အျပင္ ထိုအျပဳသေဘာမေဆာင္သည့္ ေဝဖန္ေရးသားခ်က္မ်ားေၾကာင့္လည္း လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ လိုင္းေပၚတြင္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းအၾကား အျမင္သေဘာထားကဲြလဲြမႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖဲြ႕ႏွင့္တစ္ဖဲြ႕ အျပန္အလွန္ ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈမ်ား ျဖစ္ေနရသည္ကို စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားလည္း ေတြ႕ျမင္သိရွိၿပီးျဖစ္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ထိုအခ်က္သည္ မိမိတို႔ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုး ညီညႊတ္မႈမရွိျခင္း၏ သေဘာကိုေဆာင္ေနၿပီး ထိုကဲ့သို႔ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖဲြ႕ႏွင့္တစ္ဖဲြ႕ လိုင္းေပၚတြင္ အခ်င္းခ်င္း ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈျပဳ၍လည္း မိမိတို႔လူမ်ဳိးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာမွ်အက်ဳိးမရွိေစပဲ အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ေဝဖန္ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ အထင္အျမင္ေသးျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး လူမ်ဳိးကဲြျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုကိုသာလွ်င္  ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ အမ်ဳိးသားေရးအက်ဳိးအတြက္မၾကည့္ပဲ ေလာဘ စိတ္ဖံုးလႊမ္းေနေသာ ကိုယ့္ဘက္ကိုသာလွ်င္ၾကည့္တတ္သည့္ လိပ္လိုလူမ်ဳိးမ်ား၊ “ဘယ္သူေသေသ ငါေသမွာၿပီးေရာ”ဆိုၿပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္စိတ္ရွိသည့္ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ပအိုဝ္းေဒသတြင္ ရာဇာဝတ္မႈေပါမ်ား ေစရန္၊ အနာဂါတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ပအိုဝ္းလူငယ္မ်ား၏ ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းေၾကာင္းပေပ်ာက္ေစရန္ႏွင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္းမႈပေပ်ာက္ေစရန္ရည္ရြယ္၍ ပအိုဝ္းလူငယ္မ်ားအၾကား၊ ပအိုဝ္းေဒသမ်ားအၾကားတြင္ မူးယစ္ေဆးဝါးျဖန္႔ေဝေနသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို မိမိတို႔ေဒသ၊ မိမိတို႔လူငယ္မ်ားအၾကားတြင္ မ်ားစြာေတြ႕ျမင္ သိရွိေနရပါသည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္အေနျဖင့္ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ယေန႔ေခတ္သည္“Online Media”ေခတ္ျဖစ္ၿပီး ေခတ္ႏွင့္အညီ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာမ်ားကို ျမန္မာ၊ ကမၻာကသိရွိေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ခ်ျပႏိုင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အရာရာတိုင္းတြင္ အဆိုးႏွင့္အေကာင္းသည္ ဒြန္တဲြစၿမဲရွိတတ္သည္မို႔ အြန္လိုင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ အေနာက္ တိုင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ အေနာက္တိုင္းတြင္ က်င့္သံုးလ်က္ရွိေနသည့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားသည္ မိမိတို႔ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားအၾကား ျပန္႔ႏွံစိမ့္ဝင္လ်က္ရွိေနၿပီး ထိုအက်ဳိးဆက္မ်ားေၾကာင့္ ပအုိဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ား၏ အက်င့္စာရိတၱပိုင္းမ်ားႏွင့္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ား အေပၚေလးစားတန္ဖိုးထားမႈမ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္းယိုယြင္းပ်က္စီးလ်က္ရွိေနသည္ကို စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားလည္း ေတြ႕ျမင္သိရွိၿပီးျဖစ္ေပမည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္  အခ်ဳိ႕ေသာပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားဆိုလွ်င္ အမိပအိုဝ္း၊ အဖပအိုဝ္းျဖစ္ေနပါလွ်က္ႏွင့္ ပအိုဝ္းစာမေရးတတ္ မဖတ္တတ္ေသာ၊ ပအိုဝ္းစကားပင္မေျပာတတ္ေသာ လူငယ္မ်ား အမ်ားအျပားေတြ႕ရွိေနရေပသည္။ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔၏ ရိုးရာအဝတ္ အစားမ်ားကို ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးႏွင့္စပ္ဆိုင္သည့္ ပဲြလမ္းသဘင္မ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခါႀကီးရက္ႀကီး လျပည့္လကြယ္ေန႔မ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ဝတ္စားဆင္ယင္မႈအားနည္းလာၿပီး အေနာက္တိုင္းအဝတ္အစားမ်ား ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားလာျခင္းသည္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးတို႔၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေစျခင္း အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ထိုသို႔ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညႊတ္မႈပေပ်ာက္ေအာင္ ေသြးခဲြစကားဆိုေနသူမ်ား၊ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးတို႔၏ အျမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထားရာ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ မ်ားကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ေနသူမ်ား၊ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးတို႔၏ နားမ်က္စိအား ပိတ္ဆို႔ေနသူမ်ားႏွင့္  အနာဂတ္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား၏ တက္လမ္းအား ပိတ္ပင္တားဆီးေနေသာသူမ်ားသည္ကို မိမိအေနျဖင့္ “အသားထဲကေလာက္ထြက္”ဆိုသည့္ ဆိုရိုးစကားႏွင့္အညီ “လူမ်ဳိးသစၥာေဖာက္မ်ား၊ လူမ်ဳိးဖ်က္အေမွာင္ ပေယာဂမ်ား”ဟု တင္စားေခၚဆိုလိုက္ခ်င္ေပသည္။ ထို႔ကဲ့သို႔ေသာ “လူမ်ဳိးသစၥာေဖာက္မ်ား၊ လူမ်ဳိးဖ်က္ အေမွာင္ပေယာဂမ်ား” မိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားတြင္ မ်ားစြာေပၚေပါက္လာပါက “ပအိုဝ္း” ဟူ သည့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးသည္လည္း သမိုင္းထဲက ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ မိမိတို႔လူမ်ဳိး၏ အဝတ္အစားကို ဝတ္ဆင္ရမွာရွက္ၿပီး အျခားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အဝတ္အစားကို ဝတ္ဆင္ပါမွ ေခတ္မီသည္ဟု ထင္ေနသူမ်ား၊ မိမိတို႔လူမ်ဳိး၏ ဘာသာစာေပကို သင္ယူရန္ ပ်င္းရိေနသူမ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ ဘာသာစကားကို ေျပာဆိုရန္ဝန္ေလးေနၿပီး အျခားသူမ်ား၏ ဘာသာစကားကို ေျပာဆိုပါမွ ေခတ္မီသည္ဟု အထင္ႀကီးၿပီး ေျပာဆိုေနသူမ်ား မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးထဲတြင္ မ်ားစြာေပၚေပါက္ လာပါက မိမိတို႔ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးသည္လည္း ျပည္ေထာင္စုတြင္သာမက ကမၻာ့သမိုင္းစာမ်က္ႏွာ မ်ားတြင္ပါ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလႊဲပင္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအေနျဖင့္ သမိုင္းဖ်က္သူ၊ သမိုင္းတရားခံ၊ လူမ်ဳိးသစၥာေဖာက္ လူမ်ဳိးဖ်က္ အေမွာင္ပေယာဂမ်ားမျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ မိမိတို႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာတြင္ သာမက ကမၻာ့အလယ္တြင္ တင့္တယ္လွပစြာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ရန္အတြက္ အခ်င္းခ်င္းအၾကား အျပဳ သေဘာေဆာင္ေသာ ေဝဖန္အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေဝဖန္ေရးသားအႀကံျပဳေပးေစလိုေၾကာင္း ပန္ၾကားအပ္ပါ သည္။ ထို႔အျပင္ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိတို႔၏ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ေခတ္အဆက္ဆက္မွသည္ ယေန႔ထိတိုင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့သည့္ ရိုးရာယဥ္ ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားကို မိမိတို႔၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ တိုင္ေအာင္ မပေပ်ာက္ပဲ ထာဝစဥ္တည္ၿမဲေနႏိုင္ရန္အတြက္ လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းၾကရန္လိုအပ္ၿပီး  မိမိတို႔ လူမ်ဳိး၏ ရိုးရာအဝတ္အစားမ်ားကို အျမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထား ဝတ္စားဆင္ယင္ရန္၊ မိမိတို႔ လူမ်ဳိး၏ စာေပမ်ားကို ျပန္လည္ေလ့လာသင္ယူၾကရန္ႏွင့္ မိမိတို႔လူမ်ဳိး၏ ဘာသာစကားမ်ားကို ျပန္လည္ေျပာၾကား ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ထိုမွသာလွ်င္ မိမိတုိ႔ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးသည္လည္း ကမၻာတည္သ၍ ထာဝစဥ္ရွင္သန္ရပ္တည္ေနႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လူမ်ဳိးအတြက္ သမိုင္းေပးတာဝန္ေက်ပြန္သူ၊ တန္ဖိုးရွိသူဟု ေခၚဆိုသမုတ္ထိုက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသားလိုက္ရပါသည္။

ဤေဆာင္းပါးတြင္ မိမိေရးသားတင္ျပလိုသည့္ အျခားေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ ထပ္မံျဖည့္စြက္ရမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားလည္း မ်ားစြာက်န္ရွိေနအံုးမည္ျဖစ္သည္။ ယခုေဆာင္းပါးကို မိမိအေနျဖင့္ လူမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို အရင္းခံ၍ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ၿပီး မိမိ၏ ေရးသားခ်က္အမွားမ်ားပါခဲ့ေသာ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားမွ နားလည္ခြင့္လြတ္ေပးကာ ထပ္မံျဖည့္စြက္ရမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ေဝဖန္အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအားလည္း ေဝဖန္ျဖည့္စြက္အႀကံျပဳေပးေစလိုပါသည္။ ဤေဆာင္းပါးေၾကာင့္ မိမိတို႔ပအိုဝ္း လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖဲြ႕ႏွင့္တစ္ဖဲြ႕ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ၊ နားလည္မႈ၊ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ေဝဖန္ေရးသားအႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေဝဖန္ေရးသားအႀကံျပဳျခင္းမ်ား အနည္းငယ္ရွိလာလွ်င္၊ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ရိုးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ား၊ စာေပမ်ား၊ ဘာသာစကားမ်ားကို ျပန္လည္ဝတ္စားဆင္ယင္ေျပာဆိုသင္ယူခ်င္စိတ္မ်ား အနည္းငယ္ရွိလာလွ်င္ႏွင့္  မိမိတုိ႔ေဒသတြင္ မူးယစ္ေဆးဝါးသံုးစဲြသည့္ လူငယ္မ်ား အနည္းငယ္ေလွ်ာ့နည္းလာမည္ဆိုလွ်င္ မိမိအေနျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးအား ေရးသားရက်ဳိးနပ္ေပၿပီျဖစ္သည္။

ခြန္ေက်ာ;ေခါင္;
ထီရီးေဟာ္ထို
Powered by Blogger.