Wednesday, July 5, 2017

ဝါတြင္းခ်ိန္ခါ ဒို႔ရိုးရာ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၇ ခုနွစ္၊ ဇူလိူင္လ (၆) ရက္



ခရစ္သကၠရာဇ္မ်ားလည္း အလီလီေျပာင္း ႏွစ္ေဟာင္းကုန္လို႔ ႏွစ္သစ္ေတြလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါၿပီ။ ဟိုးအတိတ္ကလည္းေျပာင္း၊ ယခုလည္းေျပာင္း ေနွာင္လည္း ဆက္လက္ေျပာင္းလဲေနပါလိမ့္မည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ပင္ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္းဟူေသာ ဥတုရာသီေတြ၊ လေတြလည္း အလီလီေျပာင္းကာ တစ္ရာသီၿပီး တစ္ရာသီ၊ တစ္လၿပီးတစ္လဆက္လက္ ေျပာင္းလဲလည္ပတ္ေနမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူပင္ လူသားမ်ား၏ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးထိန္းသိမ္းလိုသည့္စိတ္ဓါတ္မ်ားသည္လည္း အနည္းနွင့္အမ်ား တစ္ျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲျဖစ္လာၾကသည္ေလကုန္၏။

ယခုအခါ ဥတုရာသီကား ပူျပင္းလွေသာေႏြရာသီေက်ာ္လြန္၍ ခ်မ္းစိမ့္ေသာရာသီဟုသမုတ္ၾကေသာ မိုးရာသီသို႔ေရာက္ရွိလာၿပီသကိုး။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဝါတြင္းသံုးလ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားျဖတ္သန္းသည့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ျပန္လည္ျမင္ေတြ႕ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ယခုလိုအခ်ိန္ခါေရာက္တုိင္း ဇာတိေျမ၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္း အဝိုင္းမ်ားႏွင့္ အေနေဝးရေသာသူမ်ားအတြက္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရျခားေျမျခားတစ္ဖက္ႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိေနေသာ ပအိုဝ္းညီအစ္ကို တုိင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ ဇာတိေျမကိုလြမ္းဆြတ္သတိရသည့္စိတ္က တဆစ္ဆစ္ကိုက္၍ အလြမ္းဒဏ္ပိုမိုျပင္းထန္သည့္ အခ်ိန္ခါဆုိလည္း မွားမည္မထင္။ ဒီအခ်ိန္ဆုိ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား ေနထုိင္ရာမည္သည့္ေဒသမဆုိ အိုးစည္ဗံုေမာင္းသံမ်ား၊ ေငါဝ္းကဲး၊ ေငါဝ္းတဲက္သံမ်ား တလြင္လြင္ ၾကားရေတာ့မည္။ တက္သစ္စ လူပ်ိဳ၊ အပ်ိဳမ်ားလည္း လူပ်ိဳ၊ အပ်ိဳဂိုဏ္းဝင္လာကာ ရင္ခုန္ေပ်ာ္ျမဴးရမည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဝါကြ်တ္လွ်င္ “တူႏွစ္ကိုယ္ တဲအိုထဲဘဲေနရေနရ” ဟူေသာ စကားပံုအတိုင္း အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ရည္မွန္းထားသည့္ သက္ႀကီးပိုင္းလူပ်ိဳ၊ အပ်ိဳတုိ႔အတြက္လည္း ဝါကြ်တ္မည့္အခ်ိန္ကိုေစာင့္ေမ်ာ္ကာ ရင္ခုန္သံပိုမိုၿမိဳင္ဆုိင္ျမန္ဆန္လာသည့္ အခ်ိန္လည္းဟုတ္ေပမည္။

ဒီခ်ိန္ဆို ပအိုဝ္းရိုးရာအက်ၤီမ်ားကို ဆင္တူဝတ္ကာ မနက္အာရံုဆြမ္းကပ္ဖုိ႔ ဆြမ္းခြက္ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး ညီညာစြာတန္းစီကာ အိုးစည္ဗံုေမာင္းသံတလြင္လြင္ျဖင့္ မိမိတုိ႔ကိုးကြယ္ရာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကို ကုသုိလ္ ဒါနအတြက္ခ်ီတက္လာၾကသည့္ ျမင္ကြင္းကိုလည္း ဝါတြင္းသံုးလလံုးလံုးျမင္ေတြ႕ရေတာ့မည္။ ဝါတြင္းသံုးလ လံုးလံုး ဥပုသ္ေစာင့္တည္ၾကေတာ့မည့္ အဖိုးအဖြားမ်ားကိုလည္း စာဂပြဲက်င္းပၾကေတာ့မည္။ ဥပုသ္ေန႔တုိင္း တြင္ ေက်းလက္ေက်းရြာရွိပအိုဝ္းလူငယ္မ်ားက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေဝယ်ာဝစၥမ်ား၊ ဥပုသ္သည္မ်ားအတြက္ ေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို ကူညီလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ေႏွာင္ဘဝအတြက္ ကုသိုလ္ဒါနမ်ား ျပဳၾကေတာ့မည္။ ယခုလို ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားေနထုိင္ရာ မည္သည့္ေနရာေဒသမဆို လက္ညိဳးထိုးမလြဲျမင္ေတြ႕ရပါေတာ့မည္။ ထို႔အျပင္ ေရျခားေျမျခားတြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ပအိုဝ္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ ေရျခားေျမျခားတြင္ ဝမ္းစာအတြက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ပအိုဝ္း တုိင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားလည္း မိမိတုိ႔၏ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို မပေပ်ာက္ေအာင္ထိန္းသိမ္းကာ ျပန္္လည္ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကိုလည္း အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕လာပါေတာ့မည္။ ထိုျမင္ကြင္းကို ျမင္ေတြ႕ရေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ “တစ္မူးရွိလို႔ တစ္ပဲလွဴ၊ တုိ႔ရွမ္းေတာင္သူ တူႏုိင္ရိုးလား” ဟူေသာ စကားအတုိင္း ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္းပံုကို အံ့ၾသမွင္သက္ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။

ထို႔အတူပင္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔၏ ဘူမိနက္သန္နယ္ေျမျဖစ္ေသာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚတြင္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတက္ၾကြလူငယ္မ်ား၊ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးဦးေဆာင္ဖြင့္လွစ္ေသာ ေဘာ္ဒါေဆာင္မ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္အခ်ိုဳ႕တို႔တြင္ မိမိတုိ႔လူမ်ိဳး၏ဓေလ့ထံုးစံကိုခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္စိတ္၊ ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းၿပီးကုသိုလ္မ်ားယူလိုေသာစိတ္မ်ားျဖင့္ ၎တုိ႔ႏွင့္သက္ဆုိင္ရာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုရာေစတီပုထိုးမ်ားႏွင့္  “ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၏က်က္သေရေဆာင္ စူဠမုနိေလာကခ်မ္းသာေစတီေတာ္” ကို အိုးစည္ဗံုေမာင္းမ်ားတီးကာ ရိုးရာအတုိင္း လွည့္ပတ္၍ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ၾကသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဤျမင္ကြင္းမ်ိဳးကိုလည္း ထာဝရျမင္ေတြ႕ခ်င္သကဲ့သို႔ ျမင္ေတြ႕ရဖို႕လည္းေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးအမ်ားစုေနထုိင္ရာ အခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္တြင္ ေတာရြာမွပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား ဓေလ့ထံုးစံအတုိင္း ဆြမ္းေတာ္ကပ္သည့္ဓေလ့ကိုျမင္ေတြ႕ေနရေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ထုိရိုးရာဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနသည္ဟု ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။

ထုိသို႔ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းမွာ အခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးနည္းပါးျခင္း၊ ဦးေဆာင္သူမရွိျခင္း၊ ဦးေဆာင္သူရွိေသာ္လည္း ေနာက္လိုက္မရွိျခင္း၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွအျခားေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ကူးစက္လာျခင္း၊ ကူးစက္ခံရျခင္း၊ ဝါးၿမိဳခံရျခင္း၊ မိမိတုိ႔၏ဓေလ့ထံုးစံကို အျမတ္တႏုိးတန္ဖိုးထားလိုစိတ္မရွိျခင္းႏွင့္ အျခားေသာအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ယခုလိုခ်စ္စရာေကာင္းေသာ မိမိတုိ႔၏ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရမည္မွာ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဴးတုိင္း၏တာဝန္ပင္မဟုတ္ေလာ။ မိမိတုိ႔လက္ထဲမွ လက္ရွိအေနအထားကို မေပ်ာက္ကြယ္သြားေစရန္ ထိန္းသိမ္းဖို႔တာဝန္ရွိသကဲ့သို႔ မိမိတုို႔ ေနွာင္လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းတတ္ေစရန္ သင္ၾကားျပသသင့္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ လက္ဆင့္ကမ္းမထိန္းသိမ္းဘဲ ေပါ့ေပါ့ပ်က္ပ်က္ ဆက္လက္ျပဳမူေနထိုင္သြားပါက မိမိတုိ႔လူမ်ိဳး၏ရိုးရာအေမြမ်ားသည္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္လို႔လာမည္ဆုိသည့္နိမိတ္ကား ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားကို ေမးရန္မလိုေလာက္ေအာင္ပင္္ မွန္ကန္လာပါလိမ့္မည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာမိမိတုိ႔၏ ဝါတြင္းသံုးလအခါသမယကို ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ဆြမ္းေတာ္ကပ္သည့္ဓေလ့ကို မိမိတုိ႔လက္ထက္မွ ေႏွာင္လာမည့္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားလက္ထဲသို႔ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ျပၾကကာ “ဒို႔ရိုးရာ” ကို သား၊ ေျမး၊ ျမစ္၊ တီ၊ တြတ္၊ ကၽြတ္၊ ဆက္ ဟူေသာ ေဆြခုႏွစ္ဆက္ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္သာမက ေႏွာင္လာမည့္ေဆြမ်ိဳးဆက္တုိင္း၏လက္ထဲထိ အဓြန္႕ရွည္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲေအာင္ ရိုးရာကိုျမတ္ႏုိးတန္ဖိုးထားသည့္စိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ဆက္လက္လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းၾကပါေစ။ ေႏွာင္လာမည့္ ပအိုဝ္းလူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားသည္လည္း မိမိတုိ႔၏ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ထာဝရထိန္းသိမ္းႏုိင္္ၾကပါေစ။ စာေရးသူအေနျဖင့္လည္း “ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ရိုးရာ ဤကမၻာတည္သေရြ႕အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ပါေစေသာဝ္” ဟု ေတာင္းဆုေျခြရင္း ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဝါတြင္းအခ်ိန္ခါကာလအတြင္း ျဖတ္သန္းၾကသည့္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္သာမက ျပည္ပတြင္ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ပအိုဝ္းေသြးခ်င္းညီေနာင္မ်ားအတြက္ မိမိတုိ႔၏ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတန္ဖိုးထားတတ္ေစရန္အလို႔ငွာ ထုတ္ေဖာ္တုိက္တြန္းေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။

သာ;ယာ;ေလလင္း နီပအိုဝ္;ခမ္း
ခြန္ေယြးယဲင္
ခမ္းစႏၱာ;ေဟ့,
Powered by Blogger.