Wednesday, December 21, 2016

ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်ာင္း ဆက္ႏြယ္မႈ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ (၂၁) ရက္


ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔၏ ပညာေရးသင္ၾကားမႈသည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ဘုန္းႀကီး (ပရဟိတ)ေက်ာင္း စာသင္ေက်ာင္း၌သာ ပညာသင္ယူေနၾကရၿပီး ယေန႔ထိတိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းရွိ ပရဟိတစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆက္လက္ကာ ပညာသင္ယူေနၾကဆဲျဖစ္သည္။

ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ဘီစီ ၁၂၀၀ ခန္႔က မြန္ဂိုးလီးယားမွ ရွမ္း၊ ကရင္တို႔ နည္းတူ အုပ္စု(၃)စုခြဲ၍ ဧရာဝတီျမစ္၊ သံလြင္ျမစ္ႏွင့္ မဲေခါင္ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း ဆင္းလာၿပီး ဘီစီ ၁၇၀၀ ခန္႔က သုဝဏၰဘူမိသထံုေနျပည္ေတာ္ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ပအိုဝ္း(ပ်ဴ)လူမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းမိၾကကာ သုဝဏၰဘူမိၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ေအဒီ ၁၀၅၇ ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံျပည့္ရွင္အေနာ္ရထာမင္းသည္ ပိဋကတ္သုံးပံုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သုဝဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္ကို လာေရာက္တိုက္ခိုက္ရာ သုဝဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္ႀကီး ပ်က္စီးခဲ့ရံုသာမက ပိဋကတ္ သံုးပံုကို ပုဂံျပည္သို႔ သယ္ေဆာင္သြားသည့္အျပင္ မႏုဟာဘုရင္မင္းႏွင့္မိဖုရား၊ အေျခြအရံမ်ား အပါအဝင္ သုဝဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္အတြင္းရွိ ရဟန္းပညာရွိမ်ား၊ ပညာရွိပညာရွင္မ်ားႏွင့္ စစ္သည္ရဲမက္မ်ားအား ပုဂံျပည္သို႔ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္။ မႏုဟာမင္း ပုဂံျပည္သို႔ပါေတာ္မူသည့္ ေကာဇာသကၠရာဇ္မွာ ၄၁၉ ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သုဝဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္၌ ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေအဒီ ၁၁ ႏွင့္ ၁၂ ရာစုခန္႔တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားက မူလေနရာတြင္ ေနခဲ့ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘုရင္မရွိေတာ့သျဖင့္  အုပ္စု(၉)စုဖြဲ႕၍ သုဝဏၰဘူမိေနျပည္ေတာ္ကို စြန္႔ခြါသြားၾကၿပီး ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာသို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ (၉)အုပ္စုအတြင္းမွ (၁)အုပ္စုသည္ ပခုကၠဴ အေနာက္ဘက္တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၾကၿပီး (၁) အုပ္စုသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ယိုးဒယားနယ္စပ္ဘက္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ၾကသည္။ (၇)အုပ္စုသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာသို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ၾကပါေသာ္လည္း ပေဒသရာဇ္စနစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္တြင္ ဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံခဲ့ၾကရျပန္သည္။

ထိုအခ်ိန္က ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းတြင္ လားရိႈးႏွင့္ ေတာင္ႀကီးတို႔တြင္ စာသင္ေက်ာင္းဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ ပါေသာ္လည္း ေဇာ္ဘြား မ်ိဳးရိုးသားသမီးမ်ားကသာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရရွိၾကၿပီး က်န္တိုင္းရင္းသားမ်ား ႏွင့္ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားတို႔ ပညာသင္ၾကားခြင့္မရရွိခဲ့ၾကေပ။ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ပရဟိတ)ပညာေရးတြင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရရိွခဲ့ပါေသာ္လည္း အျပည့္အဝသင္ၾကားခြင့္မရရွိခဲ့ၾကေပ။ ဥပမာ- ဂဏန္း(သခ်ၤာ)စာကို ၁ မွ ၁၀ အထိသာသင္ၾကားခြင့္ရွိၿပီး ၁၀ ကိုေက်ာ္လြန္၍ သင္ၾကားေပးပါက ၎ပုဂၢိဳလ္အား ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္အျပစ္ေပးကာ နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးၾကသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်င္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္၍ ပညာကို ခိုးၿပီးသင္ၾကားၾကရသည့္ အဆင့္ထိ ေရာက္ရွိခဲ့လာခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ ပအိုဝ္းေဒသအတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက စာသင္ေက်ာင္းမ်ား လံုေလာက္စြာ ဖြင့္လွစ္ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေသာေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔သည္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးႏွင့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ၿမိဳ႕မ်ားမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်င္းမ်ားတြင္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ပညာသင္ၾကားေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ေအာက္ပိုင္းအတြင္းၿမိဳ႕မ်ားရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားရန္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔၏ ေက်ာင္းေနသူဦးေရမ်ားျပားရျခင္းျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ေအာက္ပိုင္းအတြင္းၿမိဳ႕မ်ားရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔၏ ေက်ာင္းသား/သူ ဦးေရအမ်ားအျပား သြားေရာက္ ပညာသင္ယူၾကပါေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေရေျမေဒသႏွင့္ ရာသီသတု မတူျခင္း၊ ဘာသာစကား ကြဲျပားျခင္း၊ အစားအေသာက္ႏွင့္ ေနရာထိုင္ခင္း အခက္အခဲမ်ားရွိျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားသည္ အသက္အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ဖိစီးမႈဒဏ္ေျမာက္မ်ားစြာ ခံၾကရၿပီး မိမိတို႔၏ ေမြးရပ္ေဒသသို႔ ထြက္ေျပးျပန္လာၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္  ယေန႔ေခတ္သည္ ပအိုဝ္းရဟန္္းဆရာေတာ္မ်ားက ၎၏ျပႆနာမ်ားကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ပအိုဝ္းေဒသတြင္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ) ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား အတန္အသင့္ ဖြင့္လွစ္တည္ေထာင္လာသည္။ ထိုသို႔ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ရာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္(ပရဟိတ) ပညာေရးေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းေနသူဦးေရ မ်ားသည္ထက္ပိုမ်ားလာသည္ကို ေတြ႕လာရသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပညာသင္ေက်ာင္းသား/သူမ်ား၏ ဖိစီးမႈဒဏ္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ အတန္အသင့္ ကင္းလြတ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ မိဘမ်ား၏ ပညာေရးစရိတ္ ေငြကုန္ေၾကးက်မႈ သက္သာလာေအာင္ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အားကိုးအားထားထိုက္ေသာ မိမိတို႔ ေဒသတြင္းရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ (ပရဟိတ)ပညာေရးေက်ာင္းတို႔တြင္ ပညာသင္ယူၾကေစလိုျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိပအိုဝ္း လူမ်ိဳးတို႔၏ အနာဂါတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ပညာေရးကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ဆက္လက္သင္ၾကားႏိုင္ရန္ ပအိုဝ္းေဒသတြင္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္(ပရဟိတ)ပညာေရးေက်ာင္း ေျမာက္မ်ားစြာဖြင့္လွစ္ရန္လိုအပ္ သကဲ့သို႔ ေဒသတြင္းရွိ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္လူႀကီးမင္းမ်ား၊ အသိပညာရွင္အတတ္ပညာရွင္မ်ား၊ ပရဟိတ စိတ္ဓါတ္အျပည့္အဝရွိသူမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းကူညီေထာက္ပံ့ေပးမည္ဆိုပါက မိမိတို႔၏လူမ်ိဳး အနာဂါတ္ပညာေရးသည္ ပို၍ထြန္းလင္းေတာက္ပလာလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

ယေန႔ေခတ္ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိမိတို႔၏ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ စီးပြားေရး ၾကပ္တည္း ေနၾကပါေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ အနာဂါတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအား ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ေစလိုသည့္ ဆႏၵေဇာ ေၾကာင့္ မူလတန္းပညာေရးအဆင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကအစ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္(ပရဟိတ)ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ပညာသင္ယူေစၾကသည္ကို စိတ္မေကာင္းဖြယ္ ၾကားသိေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္(ပရဟိတ)ပညာေရးေက်ာင္း၌ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ အစဥ္အလာတစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္လာၿပီး ယေန႔ေခတ္တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းရွိ ဘုန္းႀကီးသင္(ပရဟိတ)ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေနသူဦးေရမ်ားစြာျဖင့္ ဆက္လက္၍ ပညာသင္ၾကားေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။

ခြန္အာခမ္း
(ခမ္းစႏၱာ;ေဟ့,)

Powered by Blogger.