Tuesday, August 1, 2017

ေပ်ာက္လုနီးေနေသာ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး၏ မူလ ဒီမိုကေရစီ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁) ရက္


ဒီမိုကေရစီဟူေသာ အဂၤလိပ္စကားသည္ ဂရိတ္ဘာသာမွဆင္းသက္ေသာစကားရပ္ျဖစ္သည္ဟုဆိုၾကသည္။ ဒီမို ဟူေသာ အဓိပၸာယ္မွာ လူအမ်ားဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ကေရစီ ဟူေသာစကား၏ အဓိပၸာယ္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ ဟူေသာ စကား၏အဓိပၸာယ္မွာ လူအမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ရပါသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ဒီမိုကေရစီသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ သေဘာအတိုင္း ျဖစ္သလို အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းမဟုတ္၊ လူတစ္စု၏စိတ္ကူးအတိုင္း တစ္ဘက္သတ္အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းလည္း မဟုတ္ လူအမ်ားကို လူအမ်ား၏အက်ိဳးငွာ လူအမ်ား၏အလိုဆႏၵအတိုင္း တရားသျဖင့္ မွ်မွ်တတ လူအမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတစ္ခုကို လူအမ်ား၏အလိုဆႏၵအတိုင္းအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္လွ်င္ အမွန္စင္စစ္ ဥပေဒအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဥပေဒသည္လည္း လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း၏ သေဘာအတိုင္း ေရးဆဲြထားေသာ ျဖစ္သလိုဥပေဒလည္းမဟုတ္။ လူတစ္စုတည္း၏သေဘာဆႏၵအတိုင္း ေရးထိုးထားေသာ တစ္ဖက္သတ္ဥပေဒလည္းမဟုတ္ေပ။ တရားသျဖင့္ နည္းလမ္းတက်ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဥပေဒျပဳအဖဲြ႕က တရားသျဖင့္ နည္းလမ္းတက်ျပဳလုပ္ထားေသာ ဥပေဒျဖစ္ရမည္။ စနစ္တက်ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ဥပေဒျပဳအဖဲြ႕ဆိုသည္မွာ ျပည္သူ/သားမ်ားကမိမိ၏သေဘာဆႏၵအတိုင္း ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ႏွင့္ မဲဆႏၵႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ႏိုင္ငံ့ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာပါဝင္သည့္ ဥပေဒျပဳအဖဲြ႕ျဖစ္သည္ကို လူအမ်ားသိရိွ ၿပီးျဖစ္ေနေပမည္။

ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း ရပ္ေရးရြာေရးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုတာဝန္ေပး ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ေရြးခ်ယ္ရာမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းဟု ေျပာဆိုရသည္မွာ ယေန႔ႏိုင္ငံတကာဖြင့္ဆိုေသာ ဒီမိုကေရစီ၏အဓိပၸာယ္ႏွင့္ မိမိတုိ႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး ယခင္ကတည္းကက်င့္သံုးေနေသာ အသြင္သ႑ာန္ႏွင့္ တူညီေနျခင္းေၾကာင့္ ေျပာဆုိရျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ႏိုင္ငံတြင္အေရးႀကီးေသာ လူအမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ကိစၥေပၚေပါက္တိုင္းလည္း အမ်ားျပည္သူ၏ အလိုဆႏၵကိုသိရိွေအာင္ လူအမ်ားစုစည္းက်င္းပေသာ အစည္းအေဝးမ်ားလည္း က်င္းပရမည္။ က်င္းပေနၾကသည္။ အသင္းအဖဲြ႕ကိစၥရပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရပ္ေရးရြာေရးကိစၥမ်ားတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ဤနည္းျဖင့္ က်င္းပေနၾကသည္။

မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္လည္း ေရွးယခင္ကတည္းက က်င့္သံုးလာေနသည္မွာ ေက်းလက္ေတာရြာေနပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတိုင္း သိရွိမည္ျဖစ္သည္။ ေက်းလက္ေတာရြာတြင္ေနထိုင္ေသာ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔ ေတာရြာ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔ထံုးစံအတိုင္း ရပ္ေရးရြာေရး ကိစၥႀကီးငယ္အားလံုးကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ လူအမ်ားက လိုက္နာေစရမည္ ဟူေသာ ဝါဒမ်ားမရိွခဲ့ေပ။ ကိစၥရပ္တိုင္း အစည္းအေဝးကို မနက္ဘက္တြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ညေန အလုပ္သိမ္းခ်ိန္အၿပီးတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ေခၚယူက်င္းပ လ်က္ရိွသည္။ ထိုအစည္းအေဝးတြင္ ရပ္ရြာအတြင္းရိွ ေနအိမ္မ်ားမွ တစ္အိမ္တစ္ဦးႏႈန္း မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔တက္ေရာက္ေစရန္ တစ္စံုတစ္ဦး၏အမိန္႔အာဏာျဖင့္ တက္ေရာက္ေစျခင္း မဟုတ္ဘဲ တာဝန္သိစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ တက္ေရာက္လာၾကသည္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီး (သို႔မဟုတ္) သားေယာက်္ားေလး မရိွေသာေနအိမ္မ်ားအတြက္ ျခြင္းခ်က္အျဖင့္ နားလည္ေပးၾကပါသည္။

ထိုသို႔ျခြင္းခ်က္ထားေသာ ေနအိမ္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ခ်န္လွပ္မထားဘဲ တာဝန္သိစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ပင္ လုပ္ေဆာင္ရပါမည္။ အစည္းအေဝးေခၚယူက်င္းပရာတြင္ ကိစၥႀကီးငယ္ အေၾကာင္းရင္းကို ရြာသူႀကီးကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုကိစၥႏွင့္သက္ဆိုင္သူကေသာ္လည္းေကာင္း စကားနိဒါန္း ျပဳလုပ္ရပါသည္။ ထိုအခါ အစည္းအေဝးတက္ေရာက္လာေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားအားလံုးသည္ ထိုအေၾကာင္းအရာႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို မိမိဆႏၵအတိုင္းထုတ္ေဖာ္ေဆြးေႏြးၾကသည္။ အေၾကအလည္ညိႇႏႈိင္းၿပီး ရရိွလာေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္လည္း အမ်ားသေဘာဆႏၵအတိုင္း ခ်မွတ္လိုက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ နယ္ပယ္ကိစၥ၊ အသင္းအဖဲြ႕ကိစၥမ်ားကိုလည္း အေရးေပၚတိုင္း ဤနည္းျဖင့္ စနစ္တက်က်င့္သံုးေနၾကပါသည္။

ထို႔အတူ ေက်းရြာခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ေသာ ေက်းလက္လမ္းမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ထူကိုယ္ထျဖင့္ ရွင္းလင္းျကရပါသည္။ လမ္းခ်င္းဆက္ တံတားမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ထူကိုယ္ထျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသည္။ အစိုးရလုပ္ေဆာင္ေပးမႈမွာ ေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္မွျဖစ္သည္။ ပအိုဝ္းဒီမိုကေရစီျဖစ္ေသာ ပအိုဝ္းထံုးစံသည္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတိုင္းက်င့္သံုးေနၾကသည္မွာ ယခင္ကတည္းကျဖစ္သည္ကို ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတိုင္းသိရိွေနၿပီျဖစ္သည္။ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာကိစၥမွန္သမွ် ဤနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္အသံုးျပဳေနၾကေသာေၾကာင့္ ပအိုဝ္းဒီမိုကေရစီသည္ ခိုင္ၿမဲေနေပသည္။

ႏိုင္ငံတကာ ဒီမိုကေရစီဝင္ေရာက္လာေသာအခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး ဓေလ့အတိုင္းက်င့္သံုးေသာ မိရိုးဖလာထံုးတမ္းသည္လည္း ခိုင္ၿမဲစြာတည္ရိွေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ပအိုဝ္းေက်းရြာတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး အနည္းငယ္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဟူေသာေဝါဟာရကို နားလည္သေယာင္ေယာင္ႏွင့္ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးက်င့္သံုးေနေသာ ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း ေလးစားမႈမရိွေတာ့ဘဲ ရပ္ရြာကိစၥမ်ားကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာအစုိးရက လာလုပ္ေပးလိမ့္မည္။ “ငါတို႔လုပ္စရာမလိုဘူး၊ ဒီမိုကေရစီေခတ္ဘဲ” ဟူေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ မိမိတို႔ရပ္ရြာစည္းကမ္းမ်ားကိုလည္း “လိုက္နာမႈမရိွ၊” ရပ္ေရးရြာေရးမ်ားကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေနေသာ ရြာသူႀကီး၊ ရပ္ရြာသမာဓိမ်ားလည္း ဘိုးဘြားစဥ္လာအရက်င့္သံုးေနေသာ မိမိတို႔ပအိုဝ္းဓေလ့မ်ားအတိုင္း ေျပာဆို ထိန္းညႇိေပးမႈကို လက္ခံႏိုင္မႈမရိွေသာ လူတစ္စုေၾကာင့္ ထိုသူမ်ားလည္း အခက္ႀကံဳရၿပီး အင္အားခ်ိနဲ႕ ကုန္ၿပီျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီဆန္ေသာ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ားအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေခတ္သစ္ပညာတတ္ လူငယ္မ်ားကို ေမးစမ္းခ်င္ပါဘိ၊ “ ငါတို႔ႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ လမ္းစေလ်ွာက္တာ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္က ငါတို႔ေလွ်ာက္လွမ္းရတာလဲ၊ ငါတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး ကမာၻေပၚမွာ သက္ရိွထင္ရွားရိွေနတာဟာ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ ကတည္းကလည္းဆိုတာ စဥ္းစားပါ။ အစိုးရေတြ လာလုပ္ေပးလိမ့္မယ္ဆိုတာကို ေစာင့္ေနမယ္ဆိုရင္ ဟုိးအရင္က ငါတို႔ဖိုးဖြားေတြဟာ သူတို႔ဘယ္လိုေနထိုင္ေနၾကရမလဲ အဲဒီအဘိုးအဘြားေတြကေရာ ခုေခတ္ လူငယ္ေတြလိုဘဲ အစိုးရအားကိုးနဲ႔ ထိုင္ေစာင့္ေနၾကတဲ့ အဘိုးအဖြားေတြလားဆိုတာ ျပန္ေမးၾကည့္ဦးေနာ္၊  သူတို႔ထိုင္ေစာင့္ေနမယ္ ဆိုရင္ ခု ငါတို႔ေတြေရာ၊ လူငယ္ေတြကေရာ ေပၚလာမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ စဥ္းစားပါ။ ငါတို႔ လူမ်ိဳးအတြက္ေရာ ငါတို႔ေဒသအတြက္ပါ  ငါတို႔ပအိုဝ္းထံုးစံျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ထူကိုယ္ထစနစ္ကိုဘဲ မသံုးစဲြဘူး ပအိုဝ္းဓေလ့ မရိွခဲ့ဘူး ဆိုရင္ ငါတို႔ဒီအေျခေနမေရာက္လာႏိုင္ဘူးဆိုတာ ငါတို႔ကို ငါတို႔သိတယ္၊ ခုခတ္လူငယ္ေတြလဲသိမွာပါ။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔သာ ၊ စိတ္ထဲမွာေတာ့ထင္ခ်င္ထင္ေနမယ္ ငါတို႔ပညာတတ္၊ ငါတို႔တတ္လာလို႔ ငါတို႔ မိဘေတြ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ေနရတာဆိုၿပီးေတာ့ေလ ၊ ဘိုးဖြားေတြအေတြးကေတာ့ အဲသလိုမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ကိုယ့္ကိုအထင္မႀကီးပါနဲ႔ ၊ မသိရင္ မသိသလို ေနတာေကာင္းတယ္၊ သိသလိုလုိနဲ႔ လုပ္ခ်လိုက္ရင္ အမွားမ်ားတယ္ ၊ ခံရတတ္တယ္၊ ေတာဆိုေတာ၊ ၿမိဳ႕ဆိုၿမိဳ႕မွေကာင္းတာ ေတာမက် ၿမိဳ႕မက်ဆိုရင္ မေကာင္းဘူး၊ ငါတို႔ပအိုဝ္းက်င့္သံုးေနတဲ့ စနစ္ကလည္း ခုေခတ္ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ကိုက္ညီေနတယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္လို႔ပါ။ ေရာရာဆိုရင္ငါတို႔ကို ထိန္းေက်ာင္းေပးေနတဲ့ လူႀကီးေတြကလည္း စိတ္ပ်က္ကုန္လိမ့္မယ္၊ မိဘမဲ့ေတြျဖစ္ကုန္မယ္၊ ဘာဘဲလုပ္လုပ္ေသခ်ာတာကို လုပ္ရင္ ေသခ်ာတာဘဲထြက္လာမယ္၊ စကားပံု ရိွတယ္ေလ အစေကာင္းမွ အေနွာင္းေသခ်ာ ဆိုသလိုေပါ့ ေနာက္ၿပီး ေစ်းသံုးလဲ မလြယ္နဲ႔ ေရွးထံုးလဲ မပယ္နဲ႔“ အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ မ်ားစြာရွိေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး ေရွးယခင္ကတည္းကက်င့္သံုးေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို တည္ၿမဲ ျပည့္စံုေသာ ဓေလ့ျဖစ္ေအာင္ မိမိတို႔လူမ်ိဳးကသာျဖည့္ဆည္းႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေလးထားၿပီး ျမတ္ႏိုး ကာ မိမိတုိ႔ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ဓေလ့မ်ားကိုက်င့္သံုးၿပီး ကိုက္ညီမႈမရိွေသာ စနစ္မ်ားကိုလည္း ျပင္ဆင္သြားကာ ျပင္၊ ျဖည့္၊ က်င့္ စနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔ဓေလ့ထံုးစံေပ်ာက္ကြယ္မသြားေအာင္ မိမိတို႔လူမ်ိဳးမ်ားက ထိန္းသိမ္းၾကပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။

နန္းစိန္း 
Powered by Blogger.