ျပည္ေထာင္စုဖြားတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား စုစည္းေနထိုင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးသည္ ေရွးက်ေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားကို ပအို၀့္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပအို၀္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပအိုင္းဟူ၍ လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚဆိုၾကသည္ကို စိတ္မေကာင္းစြာ ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးသည္ ျမန္မာေ၀ါဟာရ အသံထြက္အတိုင္း ပအို၀္းကို “ပအိုး”ဟု အသံထြက္ေခၚဆိုျခင္းကို ႏွစ္ၿမိဳ႕ၾကပါသည္။ အေရးအသားတြင္ကား “ပအို၀္း”ဟုသာ သံုးႏႈန္းေရးသားၾကပါသည္။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားခဲ့သည့္အရပ္ေဒသ သု၀ဏၰဘုမၼိသထံုျပည္ကို ပုဂံျပည့္ရွင္ မင္းအေနာ္ရထာ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ခ်ိန္မွစၿပီး သထံုျပည့္ရွင္မႏုဟာမင္းႏွင့္ မွဴးမတ္အေပါင္းအပါမ်ားကို ပုဂံျပည္၏ ေတာင္ဘက္အရပ္သထံုျပည္မွ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္လာျခင္းျဖစ္၍ ပုဂံျပည္သားတို႔သည္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးကို ေတာင္သူဟု ေခၚဆိုခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ေတာင္သူလူမ်ိဳးအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။ ထိုမွစ၍ ေတာင္သူဟူ၍ အေခၚခံလာခဲ့ရာမွ (၁၉၄၈)ခုႏွစ္၊ သထံုၿမိဳ႕၊ ေမာ္ေက်ာ့ရပ္ကြက္၊ ေရေက်ာ္ႀကီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဆႏၵျပေတာင္းဆိုမႈအနက္ ေတာင္းဆိုခ်က္(၁)တြင္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးကို ေတာင္သူလူမ်ိဳးဟု ေခၚဆိုျခင္းမွ ပအို၀္းလူမ်ိဳးဟုေခၚဆိုရန္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဆႏၵျပေတာင္းဆိုလာခဲ့ရသည့္ သမိုင္းမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ ေတာင္သူလူမ်ိဳးအျဖစ္မွ ပအို၀္းလူမ်ိဳးဟူ၍ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ကာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအၾကား ထင္ေပၚေနသည့္ လူမ်ိဳးအျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ ရွိေနပါသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အိမ္အေၾကာင္းအရာႏွင့္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူျခင္းတြင္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးကို ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုတြင္ ထည့္သြင္းထားျခင္းကို ပအို၀္းအဖြဲ႕အစည္းေပါင္းစံုမွ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးသည္ သီးျခားလူမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၉)ရက္ေန႔၊ ေတာ္၀င္ပုလဲႏွင္းဆီခန္းမ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ တစ္ရပ္ျပဳလုပ္ခဲ့ရပါေသးသည္။
ပအို၀္းကို “ပအို႔၀္၊ ပအို၀္၊ ပအိုင္း” မ်ားဟု ေခၚဆိုျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ပင္ေလာင္းမဲဆႏၵနယ္ ျဖားခြန္ေမာင္ေသာင္းမွ ပအို၀့္၊ ပအို၀္၊ ပအိုင္းမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္တြင္ ရွင္းလင္း တင္ျပျခင္းမ်ားကိုပါ ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတို႔သည္ ပအို၀္းဟူေသာ ေ၀ါဟာရတြင္ (၀္)ထည့္သြင္းရျခင္းမွာ ပအို၀္းလူမ်ိဳးသည္ ေရွးက်ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းကို သိသာေစလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္လည္း ေရွးအခါမွစ၍ ယခုအခ်ိန္ထိ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ျပဳၿပီးေသာအခါ အလွဴဒါနကို မွတ္တမ္းတင္ ကမၺည္းေရးထိုးသည့္ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ “နတ္လူသာဓု ေခၚေစေသာ၀္” ဟူ၍ (၀္)ျဖင့္ သံုးႏႈန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ေရွးက်ေသာ ျမန္မာ့စာေပ အေရးအသားမ်ားတြင္ သိဥၨိဳ၀္း၊ မဂၣဇို၀္းတို႔ကို သိဥိဳင္း၊ မဂၣဇိုင္းဟု မဖတ္ပဲ “သိဥၨိဳး၊ မဂၣဇိုး”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ယေန႔“တကၠသိုလ္”ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို မည္သူမွ် “တကၠသိုင္”ဟု မဖတ္ပဲ “တကၠသို”ဟူ၍သာ ဖတ္ဆိုၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ “ပအို၀္း”ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကိုလည္း “ပအိုင္း”ဟု မဖတ္ပဲ “ပအိုး” ဟုသာ ဖတ္ဆိုရေပမည္။
မၾကာေသးမီအခ်ိန္ကာလ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ (၂၁)ရာစုပင္လံုတြင္ သက္ဆိုင္ရာ အစုအဖြဲ႕အသီးသီးမွ အျမင္သေဘာထားစာတမ္းဖတ္ၾကားတင္သြင္းရန္ ျပည္ေထာင္စုပအို၀္းအမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ပ.အ.မ.ဖ.)ကို အခမ္းအနားမွဴးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မရွိဖူးေသာ “ပအိုင္း”ကို ျပည္ေထာင္စု“ပအိုင္း”အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟု ေခၚဆိုဖိတ္ၾကားခဲ့သည္။ ပအိုင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ပအို၀္းပါဟူ၍ (ပ.အ.မ.ဖ) စာတမ္းဖတ္ၾကားသူ ခြန္စုိးျမင့္ထြန္းမွ ခ်က္ခ်င္းျပန္လည္ ေျဖရွင္းခဲ့ရပါသည္။ ဤသို႔ ပအို၀္းကို ပအိုင္းဟု ေခၚဆိုျခင္းမွာ ထိုသူသည္ ျပည္ေထာင္စုဖြား ပအို၀္းလူမ်ိဳးကို မၾကားသိ မျမင္ဖူးျခင္းေၾကာင့္ ပအိုင္းဟုေခၚဆိုျခင္းေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာစာ ေႏွာေၾကမႈ မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ေလာ သို႔တည္းမဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုလူမ်ိဳးအသစ္ဟု ထင္ျမင္ယူဆျခင္း ေၾကာင့္ေလာဟူသည့္ သို႔ေလာသို႔ေလာသည္ ေခၚဆိုသည့္ ကာယကံကိုယ္တိုင္သာ သိရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာ ကမၻာမွ ေစာင့္ၾကည့္သည့္ ညီလာခံႀကီးတစ္ရပ္၊ ႏိုင္င့ံအဆင့္ ညီလာခံႀကီးတစ္ရပ္တြင္ မိမိ၏ သံုးႏႈံးေခၚဆိုမႈမ်ားသည္ ကမၻာ့အလယ္ ျမန္မာ့အလယ္တြင္ မလႊဲအပ္မမွားအပ္သင့္ေပ။ ဤညီလာခံႀကီးတြင္မွ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို႔ႏွင့္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ စင္တင္ႀကီးေပၚတြင္ ညီညြတ္မႈအေျခခံ ပင္လံုညီလာခံ သီခ်င္းျဖင့္ တင္ဆက္ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖေပးေသာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုျဖင့္ ေဖာ္ညႊန္းသည့္ အကတြင္လည္း ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားရိုးရာ၀တ္စံုကို ပအို၀္းတိုင္းရင္းသား၀တ္စံုႏွင့္ မ်ားစြာကြာျခားသည့္ ေခတ္သစ္ဒီဇိုင္း ထြင္ထားသည့္၀တ္စံုကို ၀တ္ဆင္ကျပေဖ်ာ္ေျဖေစျခင္းႏွင့္ အခမ္းအနားမွဴးမွ ပအို၀္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးကို ပအိုင္းဟု ေခၚဆိုျခင္းတို႔သည္ တမင္တကာျပဳလုပ္ျခင္းေလာဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္မိခဲ့ပါေသးသည္။ ညီလာခံကို ျပင္ဆင္က်င္းပသည့္ ေကာ္မတီတို႔ႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ေနႏိုင္ပါသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ပအို၀္းကို ပအိုင္းဟု ေခၚဆိုခံရျခင္းမွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ပအိုင္းဟု ေခၚဆိုေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသာလွ်င္ ျမန္မာစာကို မည္မွ် ေႏွာေၾကေၾကာင္းကို ျပသရာေရာက္သည့္ အတြက္ ထုိသူသာ မိမိကိုယ္မိမိ နားလည္သင့္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုမွစ၍ ေနာင္ေသာအခါတြင္ ပအို၀္းကို “ပအိုး”ဟုသာ ထြက္ဆိုေခၚေ၀ၚေပးရန္ႏွင့္ အေရးအသားတြင္ကား “ပအို႔၀္၊ ပအို၀္၊ ပအို၀္း” ဤသံုးမ်ိဳးတြင္ “ပအို၀္း”ကိုသာ ဒို႔ႀကိဳက္ပါသည္ဟူသည့္အတိုင္း “ပအို၀္း”ဟုသာ ေရးသားသံုးႏႈန္းေပးပါရန္ ေရးသားတင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
ခြန္ဗန္ထို၊ စမ္းဖက္ေရြ၊ ခြန္ျဖားဗြာခမ္း
Like On Facebook
Follow On Twitter
Subscribe On RSS