Tuesday, September 18, 2018

ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္လယ္ယာေျမ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၁၈)ရက္


ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာစြာေနထိုင္ေနၾကေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈအရေသာ္လည္း ေကာင္း ခဲြျခားဆက္ဆံမႈ ႀကီးႀကီးမားမားမရိွခဲ့ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိခင္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဖခင္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အေဖစကားကို ပို၍နားေထာင္မည္၊ မိခင္စကားကိုမွ ပို၍နားေထာင္မည္ဟူေသာ ကလန္ကဆန္စိတ္ဓါတ္မ်ား ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတြင္ မရိွၾကေပ။

ပအိုဝ္းေက်းရြာသူ/သားမ်ားအတြက္  မိမိတို႔ဘဝတြင္ အဓိကထားေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္မွာ မိရိုးဖလာထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားကို အေလးထားေဆာင္ရြက္တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔လိုက္နာက်င့္သံုးရာတြင္ အေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္ကိုမွီတည္၍ အေျပာင္းအလဲရိွတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ အေျပာင္းအလဲရိွသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သြားေသာ အေနအထားမ်ိဳး မရိွေပ။ ထိုသို႔ေျပာင္းလဲသြားမႈမွာလည္း ေရွးထံုးကိုပယ္ရွား၍ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေရွးထံုးထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ စရိုက္လကၡဏာမ်ားကိုသာ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးတတ္ၾကသည္။

ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ယခင္ကတည္းကမွစ၍ယခုထက္တိုင္ေအာင္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးခဲြျခားဆက္ဆံျခင္းရိွသည္ဟူေသာ စိတ္ခံစားခ်က္ စိုးစဥ္မ်ားမရိွခဲ့ေပ။ ဤသို႔ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ ယခုေဆာင္းပါးရွင္သည္ ေခတ္မမီျခင္း၊ အေတြးအျမင္က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း ေရွးရိုးစဲြရိွျခင္းစေသာ အေတြးအျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ေတြးျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ဤသို႔ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမွာလည္း ယခုေဆာင္းပါး ေရးသားသူသည္ ေတာသူစစ္စစ္ျဖစ္သည့္အျပင္ ပအိုဝ္းစစ္စစ္ျဖစ္၍ မိမိတို႔ပအိုဝ္းေက်းရြာ၏ ခံစားခ်က္ကို သိျမင္ခံစားႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာတြင္လည္းေကာင္း လုပ္ငန္းအေပၚမူတည္၍ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္သင့္ေတာ္လွ်င္ သင့္ေတာ္သလိုလုပ္ကိုင္ေလ့ရိွသည္။ ထိုနည္းတူအမ်ိဳးသားမ်ားကလည္း အမ်ိဳးသမီးမႏိုင္မႏွင္းျဖစ္ေနေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနတတ္ေသာ လူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားမ်ား ပါဝင္ျခင္းမရိွဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းကို အဓိကထားေဆာင္ရြက္ၾကေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ထိုသို႔ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားျဖစ္ၾကသည့္အေလ်ွာက္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈမွာလည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူခံစားပိုင္ခြင့္ရိွသည္။ သား/သမီးမ်ားသည္လည္း မိဘ၏အေမြကို ညီတူညီမွ်ခံစားခြင့္ရိွသည္။ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏အေမြခဲြေဝပံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။ ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ မိသားစုတြင္ အေမြပစၥည္းခဲြေဝျခင္း၊ ဆက္ခံျခင္းဓေလ့ရိွေပသည္။ မိဘႏွစ္ပါးကြယ္လြန္သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ရိွေနသည္ျဖစ္ေစ သားသမီးမ်ားက က်ား/မ ခဲြျခားမႈမရိွဘဲ အေမြဆက္ခံခြင့္ရိွေလသည္။ သားသမီးအိမ္ေထာင္ျပဳ၍ အိမ္ခဲြသြားလွ်င္ မိဘသည္ထိုသားသမီးကို လယ္ျဖစ္ေစ၊ ယာျဖစ္ေစ၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ကြ်ဲ၊ ႏြား စေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားျဖစ္ေစ ခဲြေဝေပးေလ့ရိွသည္။ မိဘတစ္ဦးဦးကြယ္လြန္၍ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳလွ်င္ ဖခင္သို႔မဟုတ္ မိခင္သည္ အိမ္ေထာင္ဦးစီးအျဖစ္ အိမ္ေထာင္တာဝန္ကို ဆက္လက္ယူရသည္။ မိဘႏွစ္ပါးလံုးကြယ္လြန္ခဲ့လွ်င္ က်န္ရစ္သူ အစ္ကို သို႔မဟုတ္ အစ္မျဖစ္သူက ဦးေဆာင္ၾကည့္ရႈ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ က်န္ရစ္ေသာ မိဘပစၥည္းမ်ားကိုခဲြေဝရာတြင္ နားလည္မႈျဖင့္ခဲြေဝၾကသည္။

ထိုနည္းတူၿခံေျမခဲြေဝေပးရာတြင္လည္း အညီအမွ်ခဲြေဝေပးၾကသည့္အျပင္ ဦးစားေပးအေနျဖင့္ ၿခံေျမနည္းပါးသူကို ပိုမ်ားေသာပမာဏျဖင့္ ခဲြေဝေပးၾကသည္။ ထိုသို႔ခဲြေဝေပးရာတြင္လည္း အျငင္းပြားမႈမျဖစ္ဘဲ အားလံုးသေဘာတူညီမႈျဖင့္ ခဲြေဝေလ့ရိွသည္။ အိမ္ႏွင့္နီးေသာ ၿခံယာမ်ားကို သားသမီးမ်ားထဲမွ အေထြးဆံုးကို ဦးစားေပးေလ့ရိွရာ အေထြးဆံုးက က်န္သားသမီးမ်ားထက္ ပိုရေလ့ရိွသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေထြးဆံုးသားသမီးမ်ားသည္ မိဘႏွစ္ပါးသက္ရိွထင္ရွား ရိွေနစဥ္ေသာ္လည္းေကာင္း မိဘ၏ေဝယ်ာဝစၥကို အေထြးဆံုးက တာဝန္ယူေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရိွသည္။

ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရာတြင္လည္း ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရမည္ဟူေသာ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ျပဳလုပ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေထြးဆံုးမို႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရမည္ဟု ပံုေသသတ္မွတ္ထားျခင္းမရိွဘဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ အေထြးဆံုးသည္ က်န္ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားထက္ အိမ္ေထာင္က်ေနာက္က်ေသာေၾကာင့္ အေထြးဆံုးက ေစာင့္ေရွာက္ရေသာသေဘာမ်ိဳးျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိမ္ေထာင္ေနာက္က်မွျပဳတတ္ေသာ သားသမီးမည္သူမဆို မိဘမ်ားႏွင့္ ပူးတဲြ ေနထိုင္ၾကရသည္။ ထူးျခားမႈတစ္ခုမွာ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးအေမြခဲြေဝရာတြင္ မိဘႏွင့္အတူေနထိုင္ေသာ သားသမီးက အေမြပိုရေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႔ပိုရပိုင္ခြင့္ရိွေသာ္လည္း က်န္ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားက အျမင္ေစာင္းျခင္း ခဲြျခားဆက္ဆံျခင္းဟု မျမင္ၾကပါ။

အေမြခဲြရာတြင္ မေက်နပ္မႈျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထမရိွၾကေပ။ ရိွခဲ့ေသာ္လည္း ပအိုဝ္းအေခၚ “ ျဖားဒံု” ရြာသူႀကီးမ်ားႏွင့္ရပ္မိရပ္ဖမ်ားက အညီအမွ် ဆံုးျဖတ္ေပးေလ့ရိွသည္။ အတူေနသူမ်ားကို ျပဳစုသူအျဖစ္ အေမြပိုရထိုက္သည္ ဟု ယူဆၾကသည္။ သို႔ေသာ္ေသသူက အမည္တပ္၍ေပးခဲ့လွ်င္ နာမည္ရွင္ကသာ ရရိွသည္။ အမည္တပ္၍မေပးခဲ့လွ်င္ အနီးတြင္ေန၍ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေပးသူက ပို၍ရသည္။ သားသမီးအရင္းအခ်ာမရိွဘဲ ေမြးစားသားသမီးရိွလွ်င္ ေမြးစားသားသမီးက ရသည္။

အိမ္ေထာင္ဦးစီးတစ္ေယာက္အရြယ္မတိုင္မီ ကြယ္လြန္သြားသည့္အခါ အေမြဆက္ခံခြင့္ အရႈပ္အရွင္း ျဖစ္ေပၚတတ္သည္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုးကြယ္လြန္၍ သားသမီးမက်န္ခဲ့လွ်င္ ႏွစ္ဖက္မိဘသည္ မိမိတို႔ေပးလိုက္သည့္ ေျမယာမ်ားကို ျပန္သိမ္းဆည္းၾကသည္။ လင္ေယာက်္ား က်န္ရစ္လွ်င္ ဇနီးဘက္ပါလာေသာေျမကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ထပ္စဥ္ ကထားရိွသည့္ သေဘာတူညီခ်က္ကို အဓိကထားစဥ္းစားရသည္။ ဇနီးျဖစ္သူ က်န္ရစ္ၿပီး ၎မိဘ ထံျပန္သြားလွ်င္ ခင္ပြန္းဘက္မွပါလာသည့္ေျမယာကို ခင္ပြန္းဘက္မိဘအား ျပန္လည္ေပးအပ္ရသည္။ လက္ထက္ပြားပစၥည္းဥစၥာမ်ားကိုမူ ၎ကပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရိွသည္။ ကေလးမ်ားက်န္ရစ္လွ်င္ ထိုအေမြပစၥည္းမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားအတြက္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၾကရသည္။

ထိုနည္းတူပင္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး၏အေမြခဲြေဝပံုႏွင့္ အေမြဆက္ခံပိုင္ခြင့္မွာ မည္သည့္ပစၥည္းဥစၥာ မဆို ဤသို႔ခဲြေဝက်င့္သံုးတတ္ၾကသည္။ ထုိသို႔က်င့္သံုးသည္ကို တစ္စံုတစ္ရာ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ မရိွခဲ့လွ်င္ အဆင့္ဆင့္ေသာ ပအိုဝ္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ ဆက္လက္အယူခံပိုင္ခြင့္ရိွသည့္အျပင္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာစနစ္ျဖင့္ သြားေရာက္အယူခံႏိုင္ေၾကာင္း ပအိုဝ္းဓေလ့ထံုးစံအေနျဖင့္ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသည္။ ထိုသို႔က်င့္ႀကံသည့္အတိုင္း အမ်ိဳးသားမ်ားက ပို၍အခြင့္အေရးရိွသည္/မရိွသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကလည္း အမ်ိဳးသားမ်ားက ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားတြင္ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈရိွျခင္း/ မရိွျခင္း စသည့္ အခြင့္အေရးေမ်ာ္မွန္းေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ား မရိွေသာေၾကာင့္ ပအိုဝ္းဓေလ့အရ ေနထိုင္ေသာ ပအိုဝ္း လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ လူေနမႈဘဝျဖင့္ ေနထိုင္ေနၾကေသးသည္ကို ပအိုဝ္းေက်းရြာ ေရာက္ဖူးသူတိုင္း ေတြ႕ျမင္ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ဤေဆာင္းပါးတြင္ ပါရိွေသာအသံုးအႏႈန္းအာေဘာ္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အျမင္ျဖင့္သာေရးသားတင္ျပျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လြတ္လပ္စြာ ေစာဒကတက္ခြင့္ သေဘာထားကဲြလဲြခြင့္ရိွပါသည္။

နန္းစိန္း (အံြအား)
Powered by Blogger.