Monday, January 14, 2019

ပအိုဝ္းမ်ိဳးဆက္သစ္ သမိုင္းသုေတသီမ်ားေမြးထုတ္သင့္

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၁၅)ရက္


Credit - ပအို၀္း သမဲင္း (Fb page)

လြန္ခဲ့ေသာကာလ မိုးရာသီအကုန္ ေဆာင္းရာသီအကူးအခ်ိန္ခါကာလတုန္းကေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ရယ္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္သိုက္ရယ္ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ပအိုဝ္းကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ၊ ပင္ေလာင္း ၿမိဳ႕နယ္၊ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ျခမ္း(ယခင္ေနာင္တရားၿမိဳ႕နယ္ခြဲ)ရဲ႕ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႔ အားႀကိဳးမာန္တက္ လႈပ္ရွားေနသည့္ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားေရး ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱရာဇဂုရု (ခြန္တရာ,)သီတင္းသံုးေနထုိင္ရာ လြယ္အယ္လံုးေမြး(လြယ္အဲုင္;လိုမ္းေမြး)ေက်ာင္းတုိက္တည္ရွိရာ အေနာက္ ဘက္ရုိးမဆီကိုဦးတည္၍ ခရီးဆက္ေလသည္။

"ရန္ကုန္ေဆာင္း ပင္ေလာင္းေႏြ"ဆုိတဲ့ စကားပံုလိုဘဲ မိမိတုိ႔ခရီးဆက္ေနသည့္အခ်ိန္သည္ ေန႔ခင္း ဘက္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဆာင္းရဲ႕အေအးဓါတ္ေၾကာင့္ လက္ဖ်ားေျခဖ်ားေတြ ေအးခဲလာပါေတာ့သည္။ ပင္ေလာင္းေဆာင္းက ေအးလားေတာ့မသိဘူးဗ်။ နံနက္ခင္း ႏွင္းရဲ႕ရိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေျမႀကီးထဲမွာ မေအာင္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ လမ္းေပၚမွာထြက္၍ ေနပူဆာလႈံရန္ ႀကံရြယ္ရင္း အသက္ဆံုးရႈံးသြားၾကသည့္ တီေကာင္ အေသေကာင္ေတြလည္း လမ္းေပၚမွာျပန္႔ႀကဲေနသည္က အေခြလိုက္အၿပံဳလုိက္ဘဲဆုိေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္ မ်ားအေနျဖင့္ ပင္ေလာင္းေဒသရဲ႕အေအးဓါတ္ကို ခန္႔မွန္းမိလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေဆာင္းရာသီဆုိေတာ့ ပအိုဝ္းကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသဦးစီးအဖြဲ႕ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လမ္းခ်ဲ႕ျခင္းရဲ႕ဖုံေတြကလည္း သဲကႏၱရထဲမွာ ကားေမာင္းရသလိုဘဲ ဖံုေတြတလွိမ့္လွိမ့္နဲ႔ ရႈခင္းရဲ႕အရသာကို ခံစားရင္း ေမ့ေျမာသြားၿပီး သတိျပန္ရလာေတာ့ မိမိဆံပင္ကို ျပန္ကိုင္ၾကည့္ေတာ့ Spray Gel ျဖန္းထားသလိုဘဲ တေထာင္ေထာင္နဲ႔ကပ္ေစးေနေတာ့တယ္။

ေနာင္တရားကေန တစ္နာရီေလာက္ခရီးႏွင္ၿပီး ညေန(၄း၃၀)အခ်ိန္တြင္ အဆုိပါဆရာေတာ္ဘုရား သီတင္းသံုးေတာ္မူရာ လြယ္အယ္လံုးေမြး(လြယ္အဲုင္;လိုမ္းေမြး)ေက်ာင္းသုိ႔ ခရီးဆိုက္ေရာက္ေလေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားေရးဆရာေတာ္ျဖစ္သူပီပီ ဆရာေတာ္မွဆံုးမၾသဝါဒေပးသည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားသည္လည္း ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ အနာဂါတ္ကိုဘယ္လိုထုဆစ္ပံုေဖာ္သင့္လဲ။ ဘယ္လိုေရွ႕ဆက္သင့္လဲ စသည့္အမ်ိဳးသားေရးကိစၥမ်ားအျပင္ တျခားတမူထူးျခားသည္ကား ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏သမိုင္းကို သုေတသနလုပ္ေနသည့္ဆရာေတာ္ဟုလည္းၾကားသိရ၍ ပအိုဝ္းလူမ်ား၏သမိုင္း အစဥ္အလာ ႀကီးမားခဲ့ပံုကို တဖြဖြႏွင့္ ေဟာၾကားေပးၿပီး ပအိုဝ္းတုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ လူမ်ိဳးကို ဦးေဆာင္ခဲ့ပံု၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ ကိုတုိက္ထုတ္ခဲ့ပံု၊ အျခားလြမ္းေမာဖြယ္ရာ၊ ရင္နာစရာသမိုင္းမ်ားကိုလည္း အားရပါးရျဖင့္ စိတ္လိုက္ မာန္ပါေဟာၾကားေပးေနသည့္ပံုအား စာေရးသူအေနျဖင့္ ယခုထိျမင္ေယာင္ပါေသးသည္။ ထို႔အျပင္ ဆရာေတာ္မွ ပအုိဝ္းလူမ်ိဳးအေနျဖင့္ သမုိင္းမွတ္တမ္းတင္ထားမႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕သမိုင္းမ်ားသည္ အေထာက္အထားခိုင္လံုမႈအားနည္းေနသည္ကိုေတြ႕ရွိရသည့္အျပင္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား၏ဝါးၿမိဳျခင္းခံရသည္ကို လည္းေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္းေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအေနျဖင့္ သမိုင္းဘာသာရပ္ကို စိတ္ဝင္တစားေလ့လာၿပီး သမိုင္းကိုလည္း စနစ္တက်မွတ္သားထားရန္ႏွင့္ သုေတသနျပဳလုပ္ရန္ လုိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သို႔မွသာလွ်င္ မိမိတုိ႔လူမ်ိဳး၏သမိုင္းကို အေျခခံၿပီး မိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ အနာဂါတ္ကို ထုဆစ္ဖံုေဖာ္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဆရာေတာ္ေဟာၾကားဆံုးမခဲ့သည့္ ၾသဝါဒစကားကို ၾကားၿပီးမိမိသည္လည္း အေတြးေတြနယ္ခ်ဲ႕မိလိုက္ေလသည္။ ဟိုးအရင္က "သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကို မွတ္တမ္းမတင္ႏုိင္ခဲ့လို႔၊ သမိုင္းပညာရွင္ သုေတသီမ်ားမရွိလို႔၊ ရွိေသာ္ျငားလည္း အားေပးေထာက္ပံ့ေပးမည့္သူမရွိလို႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔သမိုင္း အလိမ္ခံရ၊ ဝါးၿမိဳခံရတာျဖစ္ႏိုင္ေလာက္တယ္ဘုရားလို႔” ေလွ်ာက္တင္လိုက္ေသာအခါ ဆရာေတာ္မွလည္း “သိပ္မွန္တာေပါ့ ဒကာေလး"။ ဒါေၾကာင့္ အတိတ္ကသမိုင္းသုေတသီမ်ားမရွိလို႔ ကရင္မ်ိဳးႏြယ္စုျဖစ္လိုက္၊ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုျဖစ္လိုက္ နဲ႔ သမိုင္းေဖ်ာက္ခံရတာလဲၾကာၿပီဟု ဆရာေတာ္မွမိန္႔ၾကားခဲ့ပါေသးသည္။

ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္သည္။ ဟုတ္ကိုဟုတ္ေနသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ အတန္းေက်ာင္း၊ တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ သမိုင္းဘာသာရပ္ကိုေလ့လာသင္ၾကားခဲ့သည့္အခ်ိန္ကို ျပန္စဥ္းစားမိေတာ့ သမိုင္းဘာသာ သင္ၾကား ခ်ိန္တြင္ ရာစု၊ သကၠရာဇ္၊ ခုႏွစ္၊ ေအဒီ၊ ဘီစီ ---- စသည့္ႏွစ္ကာလမ်ားကို မွတ္ရတာနဲ႔တင္ အပ်င္းထူ ေနၾကသည္။ မွတ္ရန္ခက္ခဲေတာ့ က်က္ရန္ပင္ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ေအာင္မွတ္လိုခ်င္ေသာ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ ေလ့လာသင္ၾကားရမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕လာၾကသည္။ ကမၻာ့သမုိင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္းကို စိတ္မဝင္စားရင္ ေတာင္ မိမိတုိ႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး၏ သမိုင္းကိုေတာ့ အျမတ္တႏုိးတန္ဖိုးထားေလ့လာၿပီး မွတ္သားထားသင့့္သည္။ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း သမိုင္းဘာသာရပ္ကို ဝါသနာပါေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားကို ေျမေတာင္ေျမာက္သင့္သည္။ အေထာက္အပ့ံေပးၿပီး လုပ္ငန္းတာဝန္ဝတၱရားမ်ားကိုလည္း ခ်မွတ္ေပးသင့္သည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ေနာင္လာမည့္ ပအိုဝ္းမ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားသည္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သမိုင္းဝါးၿမိဳ ခံရသည္မွ လြတ္ကင္းမည္ျဖစ္ၿပီး လူမ်ားအလယ္တြင္ မ်က္ႏွာငယ္ျခင္း၊ သိမ္ငယ္ျခင္း၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရျခင္းႏွင့္ ကင္းေဝးမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ပအိုဝ္းမ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားသည္လည္း သမုိင္းဝါးၿမိဳျခင္းခံရသည့္ အတိတ္က သမိုိင္းအခါးအသီးမ်ားကို သင္ခန္းစာယူ၍ ပအိုဝ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား၏သမိုင္းကို အမ်ိဳးသားေရး တာဝန္တစ္ရပ္ အျဖစ္ခံယူၿပီး ေလ့လာရန္၊ သုေတသနလုပ္ၿပီး စာအုပ္စာတမ္းမ်ားအျဖင့္ထုတ္ေဝရန္၊ စနစ္တက်ထိန္းသိမ္း ထားရန္ႏွင့္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း သမိုင္းဘာသာရပ္ကို ဝါသနာပါေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားကို ေျမေတာင္ေျမာက္ျခင္း၊ အေထာက္အပ့ံေပးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ၿပီး ပအိုဝ္းမ်ိဳးဆက္သစ္သမိုင္းသုေတသီမ်ား စဥ္ဆက္မပ်က္ေပၚထြက္လာေစရန္ ၎တုိ႔အားလုပ္ငန္းတာဝန္ဝတၱရားမ်ားကိုလည္း ခ်မွတ္ေပးၿပီး ျမန္ႏုိင္သမွ် ျမန္ျမန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္လိုအပ္ပါလိမ့္မည္ဟု သို႔မွသာလွ်င္ "အတိတ္ကိုအေျခခံ ပစၥဳပၸန္ကို အေၾကာင္းျပဳ အနာဂါတ္ကိုေရွးရႈ" ဆုိသည့္ဆုိရိုးစကားပံုအတိုင္း အတိတ္ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတုိ႔၏ သမိုင္းကို စနစ္တက်မွတ္တမ္းတင္ထားမွသာလွ်င္ အနာဂါတ္အစီအစဥ္မ်ားကို စနစ္တက်ေရးဆြဲႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး မိမိတို႔ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး၏ အႏၱိမပန္းတုိင္သည္လည္း ခရီးပိုပိုနီးလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိ၏ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားျဖင့္ ေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ခြန္ေယြးယဲင္
ခမ္းစႏၱာ;ေဟ့,
Powered by Blogger.