Wednesday, July 24, 2019

ရိုးရာမပ်က္ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္ ဥပေဒေဘာင္အတြင္း က်င္းပျခင္း

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၂၄)ရက္


ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားမ်ားသည္ ရုိးသားျဖဴစင္စြာ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကေသာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းကို မိရုိးဖလာဓေလ့ထုံးတမ္းအစဥ္အလာအရ သီးႏွံမ်ား စုိက္ပ်ဳိးလာၾကသည္။ ထုိသို႔ ႏွစ္စဥ္ႏွင့္အမွ် စိုက္ပ်ိဳးေရးကို စုိက္ပ်ဳိးရာသီျဖစ္သည့္ မိုးရာသီမေရာက္မီ ကဆုန္လ၊ နယုန္လတုိ႔တြင္ မိုးႀကဳိဆိုပြဲေခၚ ရုိးရာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းက်င္းပလာၾကသည္မွာ ေရွးယခင္ကတည္းကပင္ ယေန႔အခ်ိန္ထိျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေက်းရြာ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ မိုးေခၚပဲြက်င္းပလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ၾကရပါသည္။ ထိုသို႔က်င္းပေသာမိုးေခၚပဲြကို ပအိုဝ္းေက်းရြာမ်ားမွာ ပအိုဝ္းအေခၚ (ေက်ာင္းတကာ) အတြင္းရိွ ေက်းရြာမ်ားမွ ေက်းရြာတစ္ခု အတြင္းတြင္သာ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ စုေပါင္းက်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ထိုသုိ႔က်င္းပရာတြင္လည္း လုတ္ဖဲုင္း (ေခၚ) မီးရွဴး၊ မီးလံုး အလံုးေရ အနည္းငယ္ကိုသာ ရိုးသားေပ်ာ္ရႊင္စြာပါ၀င္ဆင္ႏႊဲ လႊတ္တင္ေလ့ရွိၾကပါသည္။

ထုိ“လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲသည္ တ႐ုတ္တိဘက္ေတာင္တန္းမွ ဆင္းသက္လာၾကေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္သည့္ ယခုလက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရွမ္း၊ ပေလာင္(တအာင္း)၊ ပအုိ၀္း၊ ၀ အစရွိသည့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ မိမိတို႔နယ္ပယ္ေဒသအသီးသီးရွိ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲေတာ္ကို မိမိတို႔လူမ်ဳိး၏ ဓေလ့ပြဲေတာ္ဟုလည္း ေခၚဆုိၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအျပင္ ထုိင္းႏုိင္ငံရွိ ယြန္း ထုိင္းမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားကလည္း “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲေတာ္ကို ဓေလ့ပြဲေတာ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ၾကသည္ကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။

မိမိတို႔ပအုိ၀္းေဒသမွ ရိုးရာမီးရွဴးပြဲေတာ္ က်င္းပခဲ့ၾကပံုမွာ ယခင္ေခတ္ကာလတစ္ခုတြင္ ပအိုဝ္းအေခၚ (ေက်ာင္းတကာ) တစ္ခုအတြင္းရိွ ေက်းရြာမ်ားမွ စုစည္းကာ ေက်းရြာတစ္ရြာအတြင္းတြင္သာ က်င္းပၿပီး ေဘးပတ္ဝန္က်င္းရိွ ေက်းရြာမ်ားမွလည္း ဝိုင္းဝန္းကာ ၎ပြဲေတာ္ကို က်င္းပျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔က်င္းပရာတြင္ ရိုးရာမီးရွဴးမ်ားလႊတ္တင္ႏိုင္ရန္ ေက်းရြာတစ္ရြာမွ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ကို တစ္လုံးသာျပဳလုပ္ၾကၿပီး ပြဲေတာ္ကိုလည္းတစ္ရက္တည္းသာ ျပဳလုပ္က်င္းပပါသည္။ သို႔ေသာ္ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ ပအိုဝ္းအေခၚ (ေက်ာင္းတကာ)အတြင္းရိွ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ရွိေက်းရြာတင္မကဘဲ အျခားနယ္ေျမေဒသျဖစ္သည့္ ေငြးေၾကးၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူမ်ားက ပါဝင္လာၾကၿပီး ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ “လုတ္ဖုဲင္ (ေခၚ) မီးရွဴး”ကို တစ္ဦးလွ်င္ အလံုးေရေပါင္းမ်ားစြာျပဳလုပ္ၾကၿပီး ထုိေဒသရွိပြဲေတာ္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာကာ ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ ေလာင္းကစားသေဘာသို႔ သက္ေရာက္လာမႈရိွလာၿပီး ၿပိဳင္ပဲြအသြင္သ႑ာန္သို႔ ကူးေျပာင္းလာသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရိွလာၿပီျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္လည္း ယခင္က လုတ္ဖဲုင္ (ေခၚ) မီးရွဴး ပြဲေတာ္မွာ တစ္ရက္တည္းသာ က်င္းပျပဳလုပ္ၾက ေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္တြင္ ပြဲေတာ္ကို တစ္ရက္တည္းႏွင့္မၿပီးဘဲ (၃)ရက္ (၄) ရက္ျဖင့္ လႊတ္တင္ျပဳလုပ္ လာသည္ကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။ ထိုသို႔ၿပိဳင္ပဲြဝင္ၿပိဳင္ႏိုင္မည့္ ထုိ“လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး” တစ္လုံး ျပဳလုပ္မႈ စုစုေပါင္းတန္ဖိုး ခန္႔မွန္းေျခမွာ (၅)သိန္းႏွင့္အထက္ ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ၿပိဳင္ပဲြဝင္ေၾကးဆိုသည့္ အရာမ်ားလည္းရိွေနသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္က်င္းပေနေသာ ရိုးရာမီးရွဴးပြဲေတာ္ တစ္ပြဲတြင္ မိမိအေနျဖင့္ ျမင္ေတြ႕ရသည္မွာ အနည္းဆုံးအလုံးေရေပါင္း(၂၀၀) ၀န္းက်င္ရွိသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရပါသည္။

ထို “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”အလုံးေပါင္း(၂၀၀)၏ စုစုေပါင္းျပဳလုပ္မႈ ခန္႔မွန္းတန္ဖုိးမ်ားသည္  သိန္းေပါင္း(၁၀၀၀)၀န္းက်င္ ကုန္က်မွာျဖစ္ပါသည္။ ၎အျပင္ ထုိ႐ိုးရာ“လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲေတာ္ ျပဳလုပ္က်င္းပသည့္ ေက်းရြာမ်ားသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးဆုိင္ရာမ်ားျဖစ္သည့္ အရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာ အနည္းႏွင့္အမ်ားသုံးစြဲၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ပြဲေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာဆင္ႏြဲၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔သုံးစြဲသည့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ားဆုိင္ရာျဖစ္သည့္ အရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာ အစရွိသည့္ အစားအေသာက္မ်ားသည္ သုံးျဖဳန္းမႈစရိတ္သည္လည္း မနည္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသို႔ ႐ုိးရာပြဲေတာ္က်င္းပျပဳလုပ္ရာ၌ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ကို လႊတ္တင္ရာတြင္ ႐ုိးရာပြဲေတာ္ဟု အေၾကာင္းျပၿပီး ေငြေၾကးမ်ားအျဖစ္ျဖစ္ေစ၊ လယ္ယာေျမမ်ားအျဖစ္ျဖစ္ေစ အစရွိသည့္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ေလာင္းကစားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္မွာလည္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

၎အျပင္ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ကို ျပဳလုပ္ရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ကိရိယာမ်ားသည္ ခဲ၊ ယမ္းမ်ား ျဖင့္ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ လူသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း အႏၱရာယ္မ်ားစြာျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ “လုတ္ဖုဲင္ (ေခၚ)မီးရွဴး”လႊတ္တင္သည့္ေနရာတြင္လည္း ယေန႔ေခတ္ မိမိတို႔နယ္ေျမေဒသ အသီးသီးတြင္လည္း လူဦးေရထူထပ္မ်ားျပားလာသည့္အတြက္ လူတုိ႔အတြက္မ်ားစြာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည္ကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္ ႐ုိးရာပြဲေတာ္ကုိ အမည္ခံၿပီး ရက္ရွည္ပြဲေတာ္က်င္းပေနသည့္အျပင္ ေလာင္းကစားမႈမ်ားျပဳလုပ္ၾကသည္ကို မိမိအေနျဖင့္ေတြ႔ျမင္ေနရၿပီး လက္ရိွျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္မွျပ႒ာန္းသည့္ အသစ္ျပင္ဆင္ျပဌာန္းလုိက္သည့္ ေလာင္းကစားဥပေဒႏွင့္လည္းကိုက္ညီမႈ မရိွသည့္အျပင္ ထိုဥပေဒကိုက်ဴးလြန္မိသည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ “လုတ္ဖုဲင္ (ေခၚ) မီးရွဴး”မ်ားကိုျပဳလုပ္ရာတြင္ ခဲ၊ ယမ္းမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္သည္မွာလည္း လက္နက္ဥပေဒကုိက်ဴးလြန္သည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ “လုတ္ဖုဲင္ (ေခၚ)မီးရွဴး” မ်ား အလုံးေပါင္းရာေက်ာ္ရွိသည့္ ကုန္က်စရိတ္တန္ဖိုးသည္လည္း သိန္းေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးဆိုင္ရာျဖစ္သည့္ အရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာအစရွိ သည့္အစားအေသာက္မ်ားမွ သုံးျဖဳန္း၍ကုန္က်ေသာတန္ဖုိးမ်ားသည္လည္း မ်ားစြာကုန္က်ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

ထုိသုိ႔ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”လႊတ္တင္ရာ၌ ေလာင္းကစားမႈျပဳလုပ္သည့္ ေငြေၾကးမ်ားႏွင့္ေပးဆပ္လုိက္ရသည့္အခ်ိန္မ်ားသည္လည္း မ်ားစြာျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိသုံးစြဲမႈ ကုန္က်စရိတ္ အားလံုး၊ သုံးျဖဳန္းမႈစရိတ္အားလုံးႏွင့္ ေလာင္ကစားမႈျပဳလုပ္သည့္ေငြေၾကးအားလုံးတို႔သည္ မိမိတို႔ေဒသရွိ အနာဂါတ္မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္ ပညာေရး၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖဳိးေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ လမ္း၊ တံတား၊ စာသင္ေက်ာင္း၊ က်န္းမာေရးေဆးေပးခန္းမ်ား အစရွိသည့္လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ပါက ေဒသအတြက္ မ်ားစြာအက်ဳိးရွိေၾကာင္း ျမင္မိပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုိးရာပြဲေတာ္ကို ရိုးရာစဥ္လာမပ်က္ ထိန္းသိမ္းတတ္ေစရန္ႏွင့္ လံုးဝပိတ္ရန္ မျပဳလုပ္လိုေသာ္လည္း၊ ထိုသို႔ရိုးရာပဲြေတာ္သည္ စိုက္ပ်ိဳးေရးေကာင္းမြန္စြာ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္းက်င္းပလ်က္ရိွေသာ မိုးေခၚပဲြျဖစ္သည့္ “လုတ္ဖုဲင္(ေခၚ)မီးရွဴး”ပြဲေတာ္ကို ရိုးရာစဥ္လာမပ်က္ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက ေလာင္းကစားမႈကင္းရွင္းၿပီး ႐ုိးသားျဖဴစင္စြာျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ ပြဲေတာ္ကိုလည္းအခ်ိန္ကာလၾကာရွည္စြာမျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ပြဲေတာ္တြင္လည္း မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ားဆိုင္ရာ သုံးစြဲျခင္းမရွိဘဲ ႐ုိးသားေပ်ာ္ရႊင္စြာျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း မိမိအေနျဖင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရည္ရြယ္၍ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း မိမိတုိ႔႐ုိးရာဓေလ့ထုံးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားကုိ သိရွိဆင္ျခင္သင့္သည့္ ႐ုိးရာပြဲေတာ္ေဆာင္းပါးျဖင့္ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။

ခြန္ကာ;ခမ္း
Powered by Blogger.