Sunday, November 6, 2016

ဒို႔ဘာသာ၊ ဒို႔စာေပ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၇) ရက္




ပအို၀္းလူမ်ိဳးဆိုသည္မွာ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လူဦးေရအသင့္အတင့္ရွိသည့္လူမ်ိဳး၊ အဆင့္အတန္းမခြဲျခားအသြင္ေဆာင္ အနက္ျပာေရာင္၀တ္စံုျဖင့္ ဂုဏ္က်က္သေရရွိလွသည့္လူမ်ိဳး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကိုအၿမဲလိုလားသည့္လူမ်ိဳး၊ အစဥ္ၿမဲသီးခံခြင့္လႊတ္ရန္ ၀န္မေလးတတ္ေသာလူမ်ိဳး၊ စည္းလံုးညီညြတ္သည့္လူမ်ိဳး၊ ဘာသာတရားကိုင္းရႈိင္းသည့္လူမ်ိဳး၊ အလွဴအတန္းရက္ေရာသည့္ လူမ်ိဳးအစရွိသည္တို႔ႏွင့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာဂုဏ္ပုဒ္မ်ားစြာကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပသည့္ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းမ်ား၏ ေက်းဇူးတရား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ ယေန႔ကမာၻတြင္ “ပအို၀္း” ဟူ၍ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေလၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ မိမိတို႔သည္ ယေန႔လူငယ္ ေနာင္၀ယ္လူႀကီး မလႊဲဧကန္ ျဖစ္မည္မွာအမ်ားသူငါ သိႏွင့္ၿပီးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားတို႔သည္ မိမိတို႔စာေပ၊ မိမိတို႔ယဥ္ေက်းမႈ အစရွိသည္မ်ားကိုကမၻာတည္သေရြ႕ ဆက္လက္တည္တံ႔ခိုင္ၿမဲေစရန္၊ မိမိတို႔သည္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏စာေပကိုအေရး၊ အေျပာ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမွာက္ႏိုင္ရန္ ေလ့လာသင္ယူရမည္ သာမကျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိတို႔ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ စာေပသည္ မိမိတို႔ပအို၀္းလူရြယ္ေမာင္မယ္မ်ားမွ သင္ၾကားျခင္းမျပဳပါကမည္သူတို႔မွသင္ၾကားမည္နည္း။ လက္ရွိမိမိတို႔ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ မိမိတို႔ဘာသာစကားကို ကၽြမ္းက်င္စြာေျပာဆိုင္ႏိုင္သူ အမ်ားစုမွာ ၿမိဳ႕ႏွင့္အလွမ္းေ၀းၿပီးေက်းလက္ေတာရြာမ်ားရွိ ပအုိ၀္းမ်ားသာရွိေပသည္။ ၿမိဳ႕ႏွင့္အေနနီးေသာ ပအို၀္း၊ ၿမိဳ႕ေပၚရွိပအို၀္းတို႔သည္ ေန႔စဥ္သြားလာလႈပ္ရွားမႈမ်ားမွ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုသည္မ်ားမွာအျခားေသာဘာသာစကားမ်ားျဖင့္သာေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနသည္မ်ားကိုေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ အနည္းစုသာမိမိတို႔ ဘာသာစကားကိုသံုးႏႈန္းေျပာဆိုလွ်က္ရွိသည္ကို လည္းေတြ႔ရပါသည္။ ဤကဲ႔သို႔သာေျပာဆိုမႈနည္းပါးလာျခင္းအားျဖင့္ စာေပကိုေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႕စြာ ေရးသားႏိုင္ရန္ခက္ခဲမည္သာမကေနာင္လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္ ေျပာဆိုႏိုင္ရန္ပင္ လြယ္ကူလွမည္မဟုတ္ေပ။ ေျပာဆို၊ ေရးသားတတ္ေျမာက္ႏိုင္ရန္ ခက္ခဲမည္မွာမွန္ေပသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားမွာမူမိမိသည္ပအို၀္းလူမ်ိဳးျဖစ္ေသာ္လည္းမိမိတို႔၏သားသမီးမ်ားမွာမူ ပအို၀္းဘာသာစကားကို ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိ၊ ဖခင္ကိုပင္ “ဘဘ” ဟုေခၚဆိုေနမႈမ်ားလည္းရွိေလသည္ကို ယေန႔ေခတ္တြင္ပင္ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ဤသို႔ မိမိတို႔သားသမီးမ်ားမွ မိမိတို႔ဘာသာစကားကိုေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိ အျခားေသာဘာသာစကားမ်ားျဖင့္သာေျပာဆိုဆက္ဆံတတ္သည္ကိုဤသို႔သာၾကည့္ၿပီးသြားေလေတာ့မည္ေလာ။ မိမိတို႔သည္ ပအို၀္းဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ ေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ဘာသာစကားျဖင့္ ေျပာဆိုတတ္ ေျမာက္ႏိုင္ရန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုသည့္စိတ္မရွိေတာ့ေလၿပီေလာ။ မိမိတို႔ ပအို၀္းဘာသာ၊ စာေပသည္ အေရးအသားအားျဖင့္ တက္ေျမာက္ရန္ ခက္ခဲလွသည္မွာမွန္ေပသည္။ သို႔ေသာ္  ပအို၀္းဘာသာ၊ စာေပသည္ မိမိတို႔ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ အသက္ေသြးေၾကာသဖြယ္ ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားရမည္။ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတုိင္း အေရးအသားမဟုတ္ေသာ္လည္း ကၽြမ္းက်င္ေသာ ေျပာဆိုတတ္မႈမ်ားပိုင္ဆိုင္ထားရမည္ဟု စာေရးသူအေနျဖင့္ မွတ္ယူသည္မွာလြန္မည္မထင္ေပ။ အားလံုးေသာ ၿမိဳ႕ေပၚေန၊ ၿမိဳ႕ႏွင့္အေနနီးသူတို႔ကိုေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ေပ။ မည္သို႔ျဖစ္ေစကာမူၿပီးခဲ့သည့္ အတိတ္ကို အတိတ္မွာသာထားခဲ့ၿပီးပစၥဳပၸန္ႏွင့္ လာမည့္မနက္ျဖန္မ်ားစြာအခ်ိန္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္လွေပသည္။ ေခတ္စနစ္ မည္သို႔ပင္ေျပာင္းလဲတိုးတက္ ေစကာမူမိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ ဘာသာ၊ စာေပသည္လည္းေခတ္ႏွင့္အၿပိဳင္တည့္တံ႔ခိုင္ၿမဲေစရန္ အားလံုးေသာ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ား ႀကီး/ငယ္မေရြး တာ၀န္ကိုယ္စီရွိၾကေပသည္။ မိမိတို႔ မ်ိဳးဆက္သားသမီးမ်ားသာမကပအို၀္းလူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းေတြ႔ဆံုေျပာဆိုရာတြင္ မိမိတို႔ဘာသာစကားျဖင့္သာေျပာဆိုၾကရန္လုိုအပ္လွေပသည္။
မိမိတို႔ဘိုးဘြားမ်ားမွ လက္ဆင့္ကမ္းေပးအပ္ခဲ့ေသာမိမိတို႔ ဘာသာ၊ စာေပအေမႊအႏွစ္ကိုိ ကမာၻတည္သေရြ႕ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ၊ ေနာင္လာမည့္ မိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ အဆက္ဆက္သို႔တိုင္ တည္တံ႔ခိုင္ၿမဲရန္ ယေန႔ေခတ္(ယခုလက္ရွိ) မိမိတို႔ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုးမွ တာ၀န္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ဘာသာ၊ စာေပကိုေခတ္ႏွင့္အၿပိဳင္ တည္တံ႔ႏိုင္ရန္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုး ပအို၀္းလူမ်ိဳးတစ္ဦးခ်င္းစီမွ တာ၀န္ကိုယ္စီထမ္းေဆာင္ၾကမည္ဟုယံုၾကည္ရင္းဤမွ်သာနိဂံုးခ်ဳပ္ပါသည္။

ခြန္ေအာင္;ေႏြာင္,
Powered by Blogger.