Thursday, April 6, 2017

ေက်းရြာေနပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဓေလ့ပံုရိပ္

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၇) ရက္


မိမိတို႕ပအိုဝ္းေဒသ၊ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရွးယခင္ကတည္းက ယေန႔ထက္တိုင္ စည္းလံုးညီညြတ္စြာေနထိုင္ၾကေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိုသို႔စည္းလံုးညီညြတ္စြာေနထုိင္ႏိုင္ၾကျခင္းမွာလည္း ရပ္ရြာလူႀကီးမ်ား၊ ရြာသမာဓိလူႀကီးမ်ား၊ ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား၏ ဆံုးမၾသဝါဒစကားမ်ားကို ေျမဝယ္မက်နာခံ လိုက္နာၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔နာခံလိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ၾကျခင္းမွာလည္း မိမိတို႔ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ေကာင္းမြန္ေသာဓေလ့စရိုက္မ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေျပာၾကားတင္ျပလိုပါသည္။

ထိုသို႔လိုက္နာက်င့္သံုးေသာ ဓေလ့စရုိက္မ်ားသည္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရေျပာင္းလဲေနေသာ ယေန႔ေခတ္ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မိမိတို႔ေလးစားလိုက္နာစရာေကာင္းေသာ ပအိုဝ္းရိုးရာမ်ားလည္း ေခတ္ႏွင့္အညီ ေျပာင္းလဲေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကို ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေတြးပူမိပါသည္။ မိမိတို႔ပအိုဝ္းေတာရြာမ်ားတြင္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ပအိုဝ္းရိုးရာဓေလ့ထိန္းသိမ္းေနေသးေသာ ေက်းရြာမ်ားလည္းမ်ားစြာရိွေနေသးေၾကာင္း ေတာရြာေနပအိုဝ္းျပည္သူလူတစ္ဦးအေနျဖင့္ တင္ျပခ်င္ပါသည္။

ပအိုဝ္းေတာရြာေနျပည္သူလူထုမ်ားသည္ ၁၂ရာသီပတ္လံုး မိမိတို႔လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈအစီအစဥ္ရိွႏွင့္ေနၿပီးသားျဖစ္သည့္အျပင္ ေက်းရြာအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ ပအိုဝ္းလူထုအေရးလုပ္ေဆာင္ရမည့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း မပ်က္ကြက္ရေလေအာင္ စြမ္းစြမ္းတမံျဖင့္ စီမံခန္႔ခဲြၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမွာ- ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈမ်ားေသာ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ အခါႀကီးရက္ႀကီးလည္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးလျဖစ္ေသာ မဟာသႀကၤန္ရက္ျမတ္မ်ားတြင္ ေက်းရြာရိွပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္ မိမိတို႔တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဘးခ်ိတ္ကာ အခါရက္မ်ားမတိုင္မီ ေက်းရြာရိွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပုရဝုတ္တစ္ခုလံုး ရွင္းလင္းေနေစရန္ ေက်းရြာရိွ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္မျဖစ္မေန လုပ္အားေပးႏိုင္ရန္ ေက်းရြာစရိုက္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ၾကပါသည္။

တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာအၾကားရိွ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ေစရန္ လမ္းေဘးဝဲယာရိွ ခ်ံဳႏြယ္မ်ားကိုလည္း ရြာေပါင္းစုက ရွင္းလင္းရပါသည္။ ထို႔ေနာက္အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားအတြင္းတြင္ ေက်းရြာရိွ လူႀကီးသူမမ်ားကို ေျခသည္းလက္သည္း၊ ဆံပင္ အစရိွေသာ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးပါသည္။ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားအတြင္းလည္း ေက်းရြာတစ္ရြာရိွ ရြာဦးဘုန္းႀကီးမ်ားကို စုေပါင္းၿပီး ငါးပါးသီလႏွင့္ သံဃာၾသဝါဒခံယူခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိေက်းရြာဝန္းက်င္ႏွင့္နီးေသာ ေက်းရြာမွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း သြားေရာက္ ကန္ေတာ့ခဲ့ၾကပါသည္။

ထိုသို႔သြားေရာက္ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကရာတြင္ မေဝးလြန္းေသာေက်းရြာသို႔ သြားေရာက္ရမည္ဆိုပါက ကား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ သြားေရာက္၍မရပါ။ ထိုသို႔သြားလာရျခင္းမွာလည္း ေခတ္စနစ္ႏွင့္ မညီမ်ွဟု ေျပာဆို၍မရပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ သြားေရာက္မည္ဆိုပါက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ေရာက္ရိွခ်ိန္တြင္ညီညီညြတ္ညြတ္မရိွသည့္အျပင္ မိမိတို႔ရိုးရာဓေလ့ျဖစ္ေသာ အိုးစည္ဗံုေမာင္းကို တီးခတ္ႏိုင္ရန္ အင္အားမရိွ၍ ဓေလ့ပ်က္ၾကရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ခ်စ္စရာ ပအိုဝ္းဓေလ့ကို  မိမိတို႔ပအိုဝ္းေက်းရြာတြင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းလ်က္ရိွသည္။ ထိုသုိ႔သြားေရာက္ ကန္ေတာ့သည့္ရက္မ်ားကို လူစည္ကားေစရန္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စည္းလံုးမႈအင္းအားကို ေပၚလြင္ေစရန္အတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း အနည္းဆံုး တစ္အိမ္တစ္ေယာက္မျဖစ္မေန တက္ေရာက္ႏိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။

ထိုနည္းတူပင္ အျခားေသာရာသီမ်ား၌ လုပ္ေဆာင္ရေသာ အမ်ားစုေပါင္းလူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားလည္း အထက္ပါအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ၾကရပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ေက်းရြာရိွ ရြာသူႀကီးမ်ားႏွင့္ ေက်းရြာလူမ်ားအားလံုးဦးထိပ္ထားေသာ ရြာရိွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး ေျပာၾကားရပါသည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုဦးေဆာင္မႈကို လုိက္နာမႈမရိွလွ်င္ မိမိကသာေနာက္က်န္ခဲ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိ အသိစိတ္ႏွင့္သာနာခံၾကပါသည္။ ေရွးလူႀကီးမ်ား၏ စကားတစ္ခြန္းအတိုင္း “မင္းျဖစ္ခ်င္ရင္ ရွမ္းလူမ်ိဳးျဖစ္ပါ၊ ဘုန္းႀကီးဝတ္ခ်င္ရင္ ပအိုဝ္းဘုန္းႀကီးလုပ္ပါ” ဆိုသည္အတိုင္း မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္ ဘုန္းႀကီးမ်ား၏ ဆိုဆံုးမမႈမ်ားကို နာခံတတ္ၾကသည္။ ထိုဓေလ့မ်ားကို ဘုန္းႀကီးမ်ား လူမႈေရး ဝင္ေရာက္ေရာယွက္သည္မဟုတ္ဘဲ ဆရာတကာစည္းလံုးညီညြတ္ေသာ ဓေလ့ႏွင့္ ႀကီးသူစကားကို ေျမဝယ္မက်နာခံတတ္ေသာ ခ်စ္စရာဘာသာေရးဓေလ့တစ္ခုပင္ျဖစ္ေနေပသည္။

ထိုနည္းတူပင္ ေက်းရြာရိွ လူသူမ်ားအားလံုး မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က အိမ္သစ္တည္ေဆာက္ျခင္းကိစၥ၊ ေရတြင္းတူးေဖာ္တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သက္ကယ္မိုးျခင္း ၊သာေရးနာေရးေဆာင္ရြက္ျခင္းစေသာ ကိစၥအဝဝကို ေက်းရြာရိွလူမ်ားက ဝိုင္းဝန္းကူညီရပါသည္။ အိမ္သစ္ေဆာက္တည္ရာတြင္လည္း လုိအပ္ေသာ ဝါးထရံမ်ား၊ ဝါးလံုးမ်ားကို ေက်းရြာရိွ ရြာသားမ်ားက ဝါးရိွေသာသူမ်ားက အလကားေပးလွဴရပါသည္။ (အလံုအေလာက္မဟုတ္ပါလ်ွက္ အနည္းငယ္သာ ထပ္ဝယ္ယူရမည္) ထိုသို႔ အိမ္သစ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ၾက၍ ရက္သတၱပတ္အတြင္း ၿပီးေျမာက္ေစပါသည္။ ထိုသို႔အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တို႔ေတာရြာမ်ားတြင္ စည္းလံုးညီညြတ္အင္းအား ေကာင္းမြန္ေနေသးသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

အထက္က ေျပာဆိုေရးသားထားေသာ အေၾကာင္းအရာအတိုင္း ေတာရြာေနပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ယေန႔ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေျပာင္းလဲရမည္ဟု ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကေသာ ႏိုင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔ခ်စ္စရာဓေလ့မ်ားကို မိမိစာေရးသူအေနျဖင့္ လိုက္လံမေျပာင္းလဲေစခ်င္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုသုိ႔စည္းလံုးညီညြတ္ေနေသးေသာ မိမိတို႔ေတာရြာပအိုဝ္းဓေလ့မ်ားကို ေခတ္ႏွင့္အမီွလိုက္ရပါမည္ဟူေသာ ယေန႔ေခတ္လူတစ္ခ်ိဳ႕၏ အယူအဆလႊဲမ်ားေၾကာင့္ မိမိတို႔ဓေလ့ေပ်ာက္ပ်က္ေစသည္သာမက စည္းလံုးညီညြတ္မႈပ်က္ျပားေစသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ေျပာဆိုရျခင္းမွာ “ ဒီမိုကေရစီေခတ္ေရာက္ၿပီ ငါတို႔မွမလိုက္ရင္က်န္ခဲ့မွာေပါ့ သူမ်ားေတြေတာင္ ဒီေလာက္ေျပာင္းလဲေနၿပီ ငါတို႔က ဘာလို႔ထိန္းသိမ္းရမလဲ” ဟူေသာ လူမႈေရး ဝတၱရားနည္းပါးေသာ ေခတ္ေပၚစကားသံမ်ားကို ေတာသူတစ္ဦး ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္ေနေသာ မိမိနားႏွင့္ ပင္ၾကားေနရေသာေၾကာင့္ ရိုးသားသူ ေတာသူေတာင္သားျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ပအိုဝ္းလူမ်ားကို ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အညီ ရိုးရာထံုးစံျဖစ္ေသာ လူမႈေရးျပႆနာအခ်င္းခ်င္း ကူညီရုိင္းပင္းေပးျခင္း၊ သာသာနာအက်ိဳးကို တတ္ႏိုင္ေသာဘက္မွ စည္းလံုးညီညြတ္မႈျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ျခင္း၊ စေသာခ်စ္စရာဓေလ့မ်ားနည္းပါးေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကိုေရွာင္ရွားၿပီး  မိမိတို႔ရိုးသားေသာ ပအိုဝ္းေတာသူေတာင္သားမ်ား ဆက္လက္ၿပီးခ်စ္စရာဓေလ့ကိုသာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစခ်င္ပါသည္။

နန္းေဆာင္းေလေျပ (အံြအား)
Powered by Blogger.