Monday, April 3, 2017

ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏အေျခအေန

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၄) ရက္


စာေရးသူသည္ စာေရးဆရာလည္းမဟုတ္သည့္အျပင္ ပအို၀္းနိုင္ငံေရးေလာကတြင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားတြင္ ပါ၀င္ေနသူမဟုတ္သည့္အတြက္ မိမိေရးသားေသာဤေဆာင္းပါသည္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုခုကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မႈမ်ားရိွလာပါက အနာဂတ္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရးအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ အေကာင္းျမင္၀ါဒမ်ားျဖင့္ နားလည္ေပးပါရန္ ဦးစြာေမတၱာရပ္ခံပါသည္။

ေရွးယခင္က ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ မိမိတို႔ေက်းရြာ၊ ေဒသမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ၾကရာ ေအးအတူပူအမွ် စည္းစည္းလံုးလံုးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်က် လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႕ရိွရပါသည္။ ေက်းရြာတြင္ေက်းရြာသူႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းေကာ္မတီမ်ား ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္သည့္အခါႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ၾကသည့္အခါမ်ားတြင္လည္း မဲခြဲမႈစနစ္မ်ားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္မ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္သိရိွနိုင္ပါသည္။ ပအို၀္းျပည္သူမ်ားသည္လည္း မိမိတို႔ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အႀကီးအကဲမ်ားတို႔၏ စကားမ်ား၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို နာခံတတ္ၾကၿပီး မိမိတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိတို႔က်ရာအခန္းက႑မ်ားတြင္ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကပါသည္။

ထိုခ်ိန္ကပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ ပညာတတ္ေျမွာက္မႈမ်ားအားနည္းခဲ့ၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔ေဒသ၊ မိမိတို႔ယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ခ်မွတ္နိုင္ခဲ့ၾကၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ အဘက္ဘက္မွမျပည့္စံုေသာ၊ ေနာက္က်ေနေသာ မိမိတို႔ေက်းရြာေဒသမ်ားကို နိုင္ငံေတာ္အစိုးႏွင့္ အျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အကူအညီမ်ားရရိွမႈ မရိွသေလာက္အားနည္းခဲ့ေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ေက်းရြာေဒသမ်ားကို ေအးခ်မ္းသာယာလွပလာေအာင္ စည္းလံုးညီညႊတ္စြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႕ျမင္ရ၍ စာေရးသူအေနျဖင့္ ေရွးပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ လက္႐ံုးရည္၊ နွလံုးရည္မ်ားကို အားက်ဂုဏ္ယူမိပါသည္။

ေရွးယခင္ကပအို၀္းေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ အႀကီးအကဲအသီးသီးတို႔သည္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားႏွင့္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ၾကရာတြင္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်က်ျဖင့္ ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေသာ ေဒသ၊ ေက်းရြာ၊ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေအးခ်မ္းစြာက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ေစၿပီး မလုိက္နာမက်င့္သံုးေသာ ေဒသ၊ ေက်းရြာ၊ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကို ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း အျပစ္ေပးအေရးယူႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ကိုျမင္ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔ေဒသဓေလ့ႏွင့္ကိုက္ညီေသာစည္းကမ္းအတိုင္း ပုိင္ႏိုင္စြာကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းတတ္သည္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ပအို၀္းေဒသမ်ားသည္ စည္းကမ္းဥပေဒပိုင္းကိုလည္း ေလးစားလိုက္နာေၾကာင္း သက္ေသသာဓကတစ္ခုအေနျဖင့္ ျမင္ေတြ႕ရပါသည္။ ပအို၀္းေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပအို၀္းနည္းပအို၀္းဟန္မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ခဲ့ၿပီး စည္းလံုးညီညႊတ္မႈမ်ားကို က်စ္လစ္ခိုင္မာလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္နိုင္ငံေတာ္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာမႈမ်ားႏွင့္ ေခတ္စနစ္မ်ားအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲလာမႈတို႔ေၾကာင့္ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ နိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ပအို၀္းေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပအို၀္းနည္းပအို၀္းဟန္မ်ားအျပင္ နိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပအို၀္းေဒသအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုလုပ္ေဆာင္နိုင္ခဲ့သည္။ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အတန္အသင့္လုပ္ဆာင္နိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပအို၀္းမိဘျပည္သူအခ်ိဳ႕တို႔သည္လည္း မိမိသားသမီးရတနာမ်ားအား ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို တစ္ျဖည္းျဖည္းအားေပးပံ့ပိုးလာႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီး ပအို၀္းေခတ္ပညာတတ္လူငယ္မ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္းေပၚထြက္လာခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရိွလာခဲ့ပါသည္။

ပအို၀္းေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ နိုင္ငံေရးေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သမိုင္းအဆက္ဆက္တြင္ ေဖာ္ျပေသာ စာအုပ္စာေပမ်ား၊ ေရွ႕မီွေနာက္မွီ ပအို၀္းဘုန္းေတာ္ႀကီးဆရာေတာ္မ်ား၊ ပအို၀္းသက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား တို႔ထံတြင္ ေလလာေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ သိရိွႏိုင္ပါသည္။ ၂၀၁၀-ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးလာႏိုင္သည္ႏွင့္အမွ် လြတ္လပ္မႈ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈနွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး စသည့္အရာမ်ားသည္ ေကာင္းမြန္ေသာလကၡဏာမ်ားျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း လက္ရိွအခ်ိန္အခါသည္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔ပညာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္မ်ားသည္ ၿမိဳ႕ျပမ်ားႏွင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားသည္ အလြန္ကြာျခားမႈမ်ားရိွေနၿပီး ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားမ်ားကို မိမိတို႔ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့၊ စ႐ိုက္မ်ား၊ ေဒသမ်ားနွင့္ မကိုက္ညီမသင့္ေလွ်ာ္ေသးေသာ အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္ လိုအပ္သည္ထက္က်င့္သံုးလာပါက ေခတ္အဆက္ဆက္ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အႀကီးအကဲမ်ားက ပအို၀္းနည္းပအို၀္းဟန္ ခ်မွတ္က်င့္သံုးခဲ့ေသာ ပအို၀္းလူမ်ိဳးအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ စုေပါင္းလုပ္အားေပးမ်ားလုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အလည့္က်ရြာေစာင့္ရက္(ဒံုေပြါးလဲ့)၊ စုေပါင္းအလွဴ အဒါန္းျပဳျခင္း၊ ေက်းရြာမ်ားတြင္လူမႈေရးျပႆမ်ားေပၚေပါက္လာပါက ေက်းရြာလူႀကီး(သမာဓိအဖြဲ႕) ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အတည္ျဖစ္ျခင္း၊ စုေပါင္းေက်းရြာရံပံုေငြရွာေဖြျခင္း၊ စုေပါင္း၍ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းစသည့္စသည္တို႔ကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။

ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ ေဒသ၊ ဓေလ့ထံုးစံ၊ စ႐ိုက္၊ ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည္ ျမန္မာနုိင္ငံအတြင္းရွိ ပအို၀္းလူမ်ားမ်ားနွင့္အနီဆံုး အျခားညီေနာင္တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ရွမ္း၊ ေတာင္႐ိုး၊ ဓန အစရိွသည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ပင္ မတူညီဘဲ ႏိုင္ငံတကာမ်ားျဖစ္ေသာ အေမရိကန္၊ အဂၤလန္ အစရိွသည့္ အျခားေသာႏုိင္ငံမ်ား၏ ဓေလ့စရိုက္မ်ားကို ပအို၀္းေဒသတြင္ လက္ရိွအခ်ိန္တြင္ က်င့္သံုးမည္ဆိုပါက ေကာင္းက်ိဳးထက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ပိုမိုရရိွႏိုင္ပါသည္။ က်င့္သံုးလာမည္ဆိုပါက ပအို၀္းလူမ်ိဳးတုိ႔ ပညာေရးေရရိွန္မ်ားကို ျမွင့္တင္ၿပီး ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႕၏ ဓေလ့စရိုက္ေကာင္းမ်ား ၊ ယဥ္ေက်းမႈေကာင္းမ်ားႏွင့္ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိခိုက္မႈမရိွေစဘဲ တျဖည္းျဖည္းက်င့္သံုးလာရမည္ျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသားေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ သားစဥ္ေျမးဆက္ေရရည္လုပ္ေဆာင္ရသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာႏွင့္ တျဖည္းျဖည္းလုပ္ေဆာင္လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ခုေရတြင္းတူးခုေရၾကည္ေသာက္မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ စည္းစည္းလံုးလံုးႏွင့္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးတို႔၏ ဓေလ့စရိုက္လကၡာမ်ားကို ပေပ်ာက္မႈမရိွေစဘဲ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားတို႔၏ လိုလားေတာင့္တေနေသာပန္းတိုင္သို႔ အခ်ိန္ယူတည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမတၱာေစတနာျဖင့္တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ခြန္လာထို(ေကာင္ရြဥ္)
Powered by Blogger.