Monday, March 4, 2019

ပအိုဝ္းရိုးရာဓေလ့ႏွင့္ ေခတ္သစ္ဒီမိုကေရစီ

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၄)ရက္


ကၽြႏု္ပ္တို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္ ေရွးယခင္ကတည္းကပင္ မိမိတို႔ဓေလ့ထံုးစံႏွင့္ေနထိုင္က်င့္ႀကံေနၾက သည္။ ထိုသုိ႔ ေနထိုင္က်င့္ႀကံသည္မွာ မိမိတို႔ေက်းရြာ ၊ မိမိတို႔ေဒသ၊ မိမိတို႔ပတ္ဝန္းက်င္၊ မိမိတို႔ ေနရာမ်ားကို မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္စနစ္၊ ကိုယ္ပုိင္စည္းကမ္းျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ တိုးတက္ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ေနၾကသည္မွာ ယေန႔ အခ်ိန္ထိပင္ျဖစ္သည္။ ထိုထက္မက မိမိတို႔ ေက်းရြာအတြင္း ျဖစ္ပြားေသာျပႆနာအရပ္ရပ္ကိုလည္း မိမိတို႔ပအိုဝ္း ကိုယ္ပိုင္စနစ္ျဖင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္တတ္ၾကသည္။ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔၏ျပႆ     နာတစ္ရပ္ေျဖရွင္းရာတြင္ “ႀကီးသည့္အမႈကို ငယ္ေအာင္ ငယ္သည့္အမႈကို ပေပ်ာက္ေအာင္” ဆိုသည့္ ဆိုရိုးအတိုင္း က်င့္သံုးသည္။

ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္ ကိစၥအဝဝကို ကိုယ္ပိုင္နည္းစနစ္ျဖင့္က်င့္သံုးေနထိုင္သည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ လူမႈေရးကိစၥမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းလုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္။ ပအိုဝ္းေက်းရြာတိုင္းတြင္ ေက်းရြာဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ေက်းရြာလူထုဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ေသာ စနစ္ျဖစ္သည္။ ပအိုဝ္းေက်းရြာသို႔ သြားေသာလမ္းတိုင္းသာယာေျဖာင့္ျဖဴးရျခင္းမွာ  ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးသည္ အျခားသူတစ္ပါးပါးကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခား အဖဲြ႕အစည္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစိုးရကိုေသာ္လည္းေကာင္း “ လာလုပ္ေပးလိမ့္မယ္” ဟူေသာ ေစာင့္ဆိုင္းျခင္းမ်ားမရိွဘဲ ကိုယ္ထူကိုယ္ထစနစ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္။

ေက်းရြာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေပၚေပါက္လာလွ်င္ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ႏႈန္းျဖင့္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ ၾကရသည္။ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေယာက်္ားေလးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္လွ်င္ ေယာက်္ားေလးမ်ားက သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ရၿပီး ေယာက်္ားေလးမရိွေသာ ေနအိမ္မ်ားတြင္မူ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေစေလ့ရိွသည္။ မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆို ေက်းရြာဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာ၊ သာသနာလုပ္ငန္း အတြက္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းကိစၥအဝဝကို တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္ေလ့ရိွသည္။

ထိုသို႔တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ေက်းရြာတာဝန္တစ္ရပ္အေနျဖင့္လုပ္ေဆာင္ေနတတ္ေသာ ပအိုဝ္းထံုးစံကို ေရရွည္တည္တ့ံ ေစရန္ရည္ရြယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်းရြာစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ေလးစားလိုက္နာၿပီး ထိန္းသိမ္းတတ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်းရြာအတြင္းရိွ ေက်းရြာသူ/သားမ်ား အရင္းခံစိတ္ ဓါတ္သည္ ႀကီးသူကိုရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကိုသနား စေသာ လူက်င့္ဝတ္ကို က်င့္သံုးတတ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်းရြာအတြင္းရိွ လူငယ္လူရြယ္မ်ားသည္ လူႀကီးသူမမ်ား၏ ဆိုဆံုးမစကားကို ေလးစားလိုက္နာတတ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း  စသည့္ပအိုဝ္းရိုးရာ အေမြေကာင္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေစရန္ ပအိုဝ္းေက်းရြာတိုင္းတြင္ ေက်းရြာဦးေဆာင္ ရြာသူႀကီး (ျဖားဒံု)ကို ထားရိွေလ့ရိွသည္။

ထိုသို႔ေက်းရြာတိုင္း ရြာသူႀကီး (ျဖားဒံု) ထားရိွၿပီး မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆို ရြာသူႀကီး (ျဖားဒံု)၏ ဦးစီးေဆာင္ရြက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ညီမွ်မႈရိွေစရန္ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ႏႈန္း သတ္မွတ္ကာ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ စည္းကမ္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ သတ္မွတ္ေလ့ရိွသည္။ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ႏႈန္း သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း မိမိအခက္အခဲျဖင့္ ေက်းရြာတြင္လုပ္ကိုင္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမရိွလွ်င္ ထိုရက္တြင္ ပအိုဝ္းအသံုးအႏွႈန္း (လက္က်န္) ဆိုသည့္အတိုင္း သတ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ ထို “လက္က်န္” သမားသည္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ လုပ္ငန္းေပၚေပါက္လွ်င္ ႏွစ္ရက္စာလုပ္ေဆာင္ရပါသည္။ ထို “လက္က်န္” ျဖစ္ခြင့္ကို (၃)ႀကိမ္အထိ ခြင့္ျပဳထားပါသည္။ ထိုသို႔ပ်က္ကြက္ခြင့္ရိွသကဲ့သို႔ ပ်က္ကြက္မႈမထားခ်င္လွ်င္ လူငွားေခၚထည့္ႏိုင္သည္။ ပ်က္ကြက္မႈ (၃)ႀကိမ္ အထက္ျပဳလုပ္ၿပီး ဆက္လက္ပ်က္ကြက္မႈရိွလွ်င္ ပအိုဝ္းေက်းရြာက သတ္မွတ္ေသာစည္းကမ္းအတိုင္း အေရယူျခင္း ခံရမည္ျဖစ္သည္။

ေက်းရြာစည္းကမ္းအတိုင္းကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းတတ္ေသာပအိုဝ္းေက်းရြာတိုင္းသည္ ရြာသူ/သားတိုင္း ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေနရေသာ ေက်းရြာသူႀကီးမ်ားက ကိုင္တြယ္ရလြယ္ကူေစရန္ စည္းကမ္းကို တစ္သမတ္ တည္း အုပ္ခ်ဳပ္ၾကရသည္။ တစ္သမတ္တည္းစီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈေၾကာင့္ ဘက္လိုက္မႈ ေက်ာသား ရင္သားမခဲြ ျခားဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနရျခင္းေၾကာင့္ အထက္ပါ လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လည္း တစ္အိမ္ တစ္ေယာက္ႏႈန္းလုပ္ရေသာ ကိစၥမ်ားကို တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ႏႈန္း လုပ္ကိုင္ေပးရသည္။ ပ်က္ကြက္ခြင့္ ေပးထားသည့္အတိုင္း ပ်က္ကြက္ဖန္မ်ားလာလွ်င္ ဆုေပးဒဏ္ေပး စနစ္ျဖင့္ က်င့္သံုးေန ရသည္။ ထိုသို႔က်င့္ သံုးမႈမျပဳလွ်င္ ေက်းရြာ၏စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ ေက်းရြာလူထုမ်ားလည္း စည္းကမ္း ပ်က္ျပယ္ၾကၿပီး စည္းလံုးညီညြတ္ ပ်က္ျပားေစပါသည္။

ထိုသို႔ပအိုဝ္းေက်းရြာတိုင္းသည္ ပအိုဝ္းစည္းကမ္းအတိုင္းက်င့္သံုးေနသည္မွာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာက တည္းကပင္ ျဖစ္ဘိသကဲ့သို႔ ေခတ္သစ္ဒီမိုကေရစီ၏အသြင္ကူးေျပာင္းမႈေၾကာင့္ ပအိုဝ္းေက်းရြာရိွ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားလည္း ပ်က္ျပယ္လုနီးျဖစ္ေနပါသည္။ ဥပမာ- ပအိုဝ္းေက်းရြာ၏စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္း တစ္အိမ္တစ္ ေယာက္ႏႈန္းျဖင့္ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ရမည့္ လူမႈေရးကိစၥကို သြားေရာက္ႏိုင္ျခင္းမရိွ အေၾကာင္းမဲ့ပ်က္ကြက္လွ်င္ အထက္ပါပအိုဝ္းစည္းကမ္းအတိုင္း ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမည္ဆိုသည့္ ဆိုသည့္စည္းကမ္းခ်က္ပါရိွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပအိုဝ္းေက်းရြာတြင္းရိွ ေက်းရြာသူ/သားတိုင္း ကိုယ္တိုင္ မသြားေရာက္ႏိုင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအစားထိုးမထည့္ေပးႏိုင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ဒဏ္ေၾကး ေပးေဆာင္ရမည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစည္း ကမ္းခ်က္ကို ပအိုဝ္းေက်းရြာမ်ားက ေက်းရြာအစည္းေဝး ေခၚယူရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ အုပ္စုအစည္းေဝးတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတိုင္းက စာေရးသားရာတြင္ “တစ္အိမ္တစ္ ေယာက္ႏႈန္းလာေရာက္ရမည္။” ပ်က္ကြက္လွ်င္ ဒဏ္ေငြ (၅၀၀၀) စသျဖင့္ ေရးေလ့ရိွသည္။

ထိုသို႔ေရးသားသည္မွာ ပအိုဝ္းေက်းရြာအတြင္း က်င့္သံုးေသာစာေရးသားနည္းျဖစ္ၿပီး မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ် ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ အႏိုင္အထက္ျပဳျခင္း၊ အမိန္႔ေပးျခင္း စသည့္သေဘာတရား တစ္စံုတစ္ရာမပါရိွဘဲ ေက်းရြာ စည္းကမ္းသာျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုသို႔ပအိုဝ္းေက်းရြာက်င့္သံုးေသာ စည္းကမ္း၊ စည္းစနစ္ကို ပ်က္ျပယ္ေစလို၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မသိနားမလည္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္း၊ ေလွာင္ေျပာင္ျခင္း၊ စည္းလံုးေရးထိခိုက္ႏိုင္ေစမည့္ အေရးအသား ေသြးထိုးျခင္း၊ စကားအရာျဖစ္ ေျပာဆိုျခင္း စသည့္ ေခတ္သစ္ဒီမိုကေရစီသည္ ပအိုဝ္းေက်းရြာရိွ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားက ဟန္လုပ္၍ နားေယာင္မည္မဟုတ္ပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မည္သည့္ေဒသတြင္မဆို ကိုယ့္ဓေလ့ထံုးစံျဖင့္ ေနထိုင္က်င့္ႀကံၾကေသာေၾကာင့္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏အေၾကာင္းကို စိတ္ပါဝင္စား၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပအိုဝ္းအေၾကာင္း သတင္း ေဆာင္းပါးေရးသားလို၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔၏ရိုးရာဓေလ့၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ပထမဦး ဆံုးေလ့လာသင့္ပါသည္။ သို႔မွသာ တိက်မွန္ကန္ေသာ သတင္းေပးမႈမ်ား ရရိွႏိုင္သည္သာမက လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ ရိုးရာကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ အေရးအသားမ်ားမပါဝင္ေစျခင္းကို တစ္ဖက္တစ္လွမ္းမွ ကူညီေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

နန္းစိန္က်င္း (ထီအံုးတေျဖ)
Powered by Blogger.