ျပန္ျမင္ေယာင္ေနေသး၏။ ၂၀၀၀- ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ေနထိုင္ေသာ ေတာရြာေဒသ၌ TV သိပ္မရွိေသး။ TV တစ္လံုးဝယ္ႏိုင္ပါက ေကာင္းေကာင္းလုပ္စားႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။ ကက္စက္ႀကီးႀကီး တစ္လံုးပိုင္ေသာလူပ်ိဳသည္ အေပါင္းအသင္းမ်ား၏။ ေခြဆိုလည္း ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ CDေခြမ်ားသိပ္မရွိေသး။ CDျပားေခြမ်ားက တိပ္ေခြမ်ားကို တိုက္ထုတ္ခါစေခတ္ျဖစ္သည္။ TV ရွိေသာ အိမ္၏ ကေလးသည္ ေက်ာင္းတြင္ မုန္႔မ်ားမ်ားစားရ၏။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏။ ျပန္ေတြးၾကည့္ပါက ေပ်ာ္စရာေကာင္းသကဲ့သို႔ ရယ္ခ်င္စရာလည္း ေကာင္းလွပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ စာေရးသူတို႔ေဒသ၌ ေတာရြာပီပီ ေတာ္လွန္ေရးကား၊ ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားသာ ျပသၾကသည္။ သီဟတင္စိုး၊ ေဒြး၊ ေဝဠဳေက်ာ္၊ ေနထက္လင္း၊ ေအာင္ပိုင္၊ ရဲမင္းပိုင္တို႔ ႀကီးစိုးေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေခတ္က စာေရးသူတို႔အေနႏွင့္ သီဟတင္စိုး၏ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကားမ်ားကို ၾကည့္ဖန္မ်ားေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးဖခင္လိုေတာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ခဲ့သည္မွာ မဆန္းလွေပ။ ထိုအခ်ိန္က ေတာကေလးမ်ား၏ သဘာဝအရ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားဆို တရုတ္သိုင္းကား၊ ဘဂုစၥလီ၊ ဂ်က္လီ၊ ဂ်က္ကီခ်န္း၊ ရမ္ဘို၊ အာႏိုး၊ ဗန္ဒိန္း ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားကို ႀကိဳက္ၾကသည္။ ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး လူစုမိေသာအခါ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ျပန္ေျပာၾက၏။ ျငင္းခုန္ၾက၏။ မင္းသား၊ မင္းသမီးဆိုလွ်င္ ၾကမ္းၾကမ္းေလးသရုပ္ေဆာင္မွ ႀကိဳက္ၾက၏။
ဇာတ္လမ္းတိုင္းကို အစစ္အမွန္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု လက္ခံယံုၾကည္ခဲ့၏။ ဇာတ္ညြန္းႏွင့္ ဒါရိုက္တာ၏ အခန္းက႑ကို ေမ့ေန၏။ စိတ္လည္း မဝင္စားခဲ့။ ဇာတ္လမ္းသည္ အလိမ္အညာမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု လူႀကီးမ်ား ဆိုဆံုးမေသာ္လည္း လူႀကီးေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကလည္း ၾကည့္ေနၾကေသာအခါ စာေရးသူတို႔ ကေလးအေနႏွင့္လည္း အလိမ္အညာမ်ားကို လက္မခံခ်င္ၾက။ လိမ္ေလညာေလ ပိုႀကိဳက္ေလ ျဖစ္၏။ ဒါက အႏုပညာပါ ဆိုတာလည္း မသိခဲ့။ ေတြးလည္း မေတြးခဲ့ေပ။ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ထိုေခတ္၊ ထိုအခ်ိန္၊ ေလာကအၾကာင္း ဘာမွမသိေသးေသာ ထိုအရြယ္တြင္ အလိမ္အညာကို လက္ခံခဲ့မိသည္္မွာ နည္းပညာ၏ လွည့္စားမႈေၾကာင့္လား။ ေခတ္ကာလ အေျခအေနေၾကာင့္လား။ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္လား။ အားလံုး ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ထိုအထဲတြင္ အသိတရားမရွိျခင္းလည္း ပါဝင္ေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အသိတရား ႏွင့္ဥာဏ္ပညာသည္ ကေလးအရြယ္ထံတြင္ ရွာေတြ႔ရိုး ထံုးစံမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးတိုင္းသည္ အလိမ္ အညာႏွင့္လြတ္မည္ မထင္။ ဤသည္မွာ ကေလးဘဝ၏ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအျဖစ္ မွတ္တမ္းထင္ က်န္ခဲ့ေလၿပီ ျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ စာေရးသူတို႔ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းလဲလာေသာအခါ အတိတ္က ျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ေတြးၾကည့္လွ်င္ စာေရးသူတို႔ အရူးအမူး (crazy) ျဖစ္ခဲ့ေသာ TV တို႔၊ ဇာတ္ကားတို႔သည္ အလိမ္အညာသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို တေျဖးေျဖး နားလည္သေဘာေပါက္လာ၏။ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ရယ္ခ်င္စရာ(အမွတ္တရ)ျဖစ္ခဲ့သည္က လြဲ၍ ဘာမွ ဟုတ္သိပတ္သိ မရွိခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးသူတို႔က အလိမ္အညာစက္ကြင္းထဲမွ အၿပီးသတ္ ရုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ခဲ့ေပ။ အလိမ္အညာသည္ ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ ေထာင့္မ်ိဳးစံုႏွင့္ စာေရးသူတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ရွိေနၿမဲ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူတို႔သည္ ကေလးဘဝ၏အလိမ္အညာ စက္ကြင္းထဲတြင္ ရုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ တစ္ဆင့္ အလိမ္အညာစက္ကြင္းတစ္ခုက ႀကိဳၿပီး ေစာင့္ေန၏။
မွတ္မိေနေသးသည္။ ၂၀၀၇ -ခုႏွစ္တြင္ စာေရးသူက တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီး အေဝးသင္တကၠသိုလ္ မတက္ခင္ ၾကားတစ္ႏွစ္တြင္ ရပ္ရြာအတြင္းရွိ သာေရး၊ နာေရးကိစၥမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရင္း ရြာတြင္းရွိ လူပ်ိဳစာရင္းတြင္ အလိုအေလ်ာက္ ပါဝင္ခဲ့ရ၏။ စာေရးသူတို႔ ပအိုဝ္းေတာရြာ၏ ဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း လူပ်ိဳအပ်ိဳ လွည့္ၾကသည္။ မွတ္မိသေလာက္ ၂၀၀၇ -ခုႏွစ္မတိုင္ အခ်ိန္ထိ ပအိုဝ္းတို႔ေတာရြာမ်ား၌ ယခုကဲ့သို႔ မိုဘိုင္ဖုန္းမ်ား ေဖ့စ္ဘုတ္မ်ား မေပၚေသး။ လူပ်ိဳအပ်ိဳ စာေပးေသာ ေခတ္၊ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာ လည္ေသာေခတ္ ျဖစ္ေနေသးသည္။
ထိုအခ်ိန္ထိုအခါတြင္ စကားတတ္ေသာ(ေဒ့ါငဝ္းယြဲး၊ငဝ္းတြဲဒါး)၊ ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျပာတတ္ေသာ အပ်ိဳသည္ လူခ်စ္၊ လူခင္၊ လူသိမ်ားၿပီး ရည္းစားမ်ားသည္ဟု သိရ၏။ ထိုအပ်ိဳ၏ အိမ္တြင္ လူပ်ိဳတို႔ (လို,ျဖားေပ;)တို႔ စုေနတတ္သည္။ ယခုေခတ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ထို (cele) ျဖစ္ေသာ အပ်ိဳ၏ အိမ္ကို လွည္ခြင့္ရလွ်င္ “ထိုအပ်ိဳမႏွင့္ ဘယ္လိုပံုစကားေျပာခဲ့တယ္၊ ၄င္းအပ်ိဳမက ဘယ္လို Talking နဲ႔ အသည္းေၾကြေအာင္ ျပန္ခ်တယ္” စသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ျပန္ၾကြားၾက၏။ ထိုအခ်ိန္အခါက အပ်ိဳမ်ားသည္လည္း အလိမ္အညာမထင္ရေလာက္ေအာင္ ပိပိရိရိ ေျပာတတ္ၾက၏။ ထို႔ေနာက္ အျခားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသည့္ အခ်ိန္ေရာက္မွ ၄င္းအပ်ိဳမမ်ား လိမ္သည္ကို ယံုၾကသည္။ ဤသည္မွာ စာေရးသူတို႔၏ ဓေလ့စရိုက္ကိုက နည္းနည္းေလးလိမ္ေပးမွ ခ်စ္ႀကိဳက္္တတ္ၾကသည္လား ေအာက္ေမ့ရ၏။ တကၠသိုလ္တက္တုန္းကလည္း ဆိုေတးရဲ႕ “နင္လိမ္လည္း ငါခ်စ္တယ္” ဆိုတဲ့သီခ်င္းက လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့၏။ ဤသည္ကို ၾကည့္လွ်င္ လိမ္သည္က အျပစ္မဟုတ္ အလိမ္ခံခ်င္သူသာ အျပစ္ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းလည္းၿပီး အလုပ္ခြင္ထဲသို႔ ေရာက္လာေသာအခါ ႏိုင္ငံရး၊ လူမႈေရးစသည့္ အေရးအရာမ်ားႏွင့္ ပါဝင္ဆက္ႏြယ္လာ၏။ ထိုအခါ အဆင့္ျမင့္အလိမ္အညာစက္ကြင္းထဲကုိ တခါေရာက္လာျပန္သည္။ မနီးမေဝး ဒီမိုကေရစီစနစ္ စတင္က်င့္သံုးေသာ၂၀၁၀-ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဒီမိုကေရစီဟူေသာ စကားလံုးသည္ ေခတ္စားလာ၏။ ဒီမိုကေရစီကို လက္ကိုင္ထားေသာ လူတစ္စုသည္ စာေရးသူတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး စည္းလံုးမႈပ်က္ျပားေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဝင္ေရာက္လိမ္ညာၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီ၏ စံတန္ဖိုး၊ အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ေသးေသာ စာေရးသူတို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ပအိုဝ္းမိဘျပည္သူမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုသာ ေျပးျမင္ၾက၏။ အရာရာကို အစုိးရကသာ လုပ္ေပးရမည္ဟု ထင္ၾကသည္။ ထိုဒီမိုကေရစီေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ စည္းလံုးမႈ ပ်က္ျပားရသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ၾကားရ၏။ အဆိုးဆံုးမွာ အေျပာေကာင္း၊ အေဟာေကာင္းသူကို ႏိုင္ငံေရးသမား ပီသသည္ဟု ထင္ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုဒီမိုကေရစီ အရႈပ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီအေထြအထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၂၀၁၀ ကေလာက္ မလြယ္ကူခဲ့။ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးအမ်ားစုေနထိုင္ေသာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေနရာကို ရႏိုင္ေျခမ်ားခဲ့ေသာ္လည္း လက္လြတ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီသာသိၿပီး ဒီမိုကေရစီႀကိဳးကိုင္ေနသူကို စိတ္မဝင္စားခဲ့သည္မွာ စာေရးသူတို႔ ငယ္စဥ္ဘဝက အစစ္အမွန္ဟု လက္ခံခဲ့ဖူးေသာ ဇာတ္လမ္း၏ ဒါရိုက္တာအပိုင္းကို မသိခဲ့သည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ယခုေနာက္ပိုင္း စာေရးသူတို႔ carzy ျဖစ္ေသာေသာ ဆယ္သြယ္ေရးနည္းပညာ အထူးသျဖင့္ facebook သည္ လိမ္ရ၊ ညာရ အလြယ္ကူဆံုး ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ facebook တြင္ က႑ေပါင္းစံု လိမ္ရ၊ ညာရ အဆင္ေျပလွ၏။ ထိုစက္ကြင္းတြင္ ပါဝင္ဆက္ႏြယ္ေနေသာ မိမိတို႔ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ အလိမ္အညာမခံရေအာင္ အသိပညာႏွင့္ ယွဥ္၍ သတိထားရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အလိမ္ခံရမႈသည္ မိမိတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္သာ နစ္နာေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ (ႏိုင္ငံေရး)လိမ္လည္မႈသည္ မိမိတစ္ဦးတစ္ေယာက္သာမက မိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကိုပါ နစ္နာဆံုးရံႈးရတတ္၏။ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ရွိသည္ မွန္ေသာ္လည္း တစ္ဖက္တြင္ မိမိတို႔တစ္မ်ိဳးသားလံုးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ တစ္စုတစ္စည္း ရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။ “လြတ္လပ္ခြင့္၊ ကြဲလြဲခြင့္”သည္ လက္ရွိ မိမိတို႔လူမ်ိဳးအေနအထားအရ အကန္႔အသတ္တစ္ခုသာ ထားသင့္ပါသည္။
စာေရးသူအပါအဝင္ စာေရးသူတို႔ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ အလိမ္အညာကို သေဘာက်သည့္ ဗီဇရွိေနသလား၊ အသိပညာအားနည္းခဲ့သလား ေသခ်ာမသိ။ နည္းပညာတစ္ခုခု(သို႔) အသစ္အဆန္း တစ္ခုခု ေပၚလာလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးမရခင္ အရင္ဦးဆံုး စာေရးသူတို႔ ရလိုက္သည္မွာ အလိမ္အညာခံရမႈပင္ ျဖစ္ေနသည္။ လိမ္ေနမွန္းသိေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕ပညာတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက မသိသူကို ထပ္ဆင့္ျပန္လိမ္ေနသူလည္း ေတြ႔ေနရ၏။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ စာေရးသူတို႔သည္ အလိမ္အညာကို မသိလို႔ ႀကိဳက္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ အလိမ္အညာကို သိသိႀကီးႏွင့္ ႀကိဳက္ေနသည္ ျဖစ္ေစ အလိမ္အညာသည္ ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ အရာမဟုတ္သည္ကို လူတိုင္းအသိပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအမ်ားဆံုး ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သည့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္လည္း အလိမ္အညာကုိ မႀကိဳက္။ ထို႔ပင္ သူတစ္ပါးသူကို အလြယ္တကူ မယံုရန္လည္း မွာၾကားထားပါသည္။ ထိုထက္မက ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ခ်စ္ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အၾကြင္းမဲ့ မယံုၾကည္ခိုင္းခဲ့ေပ။ ကိုယ္တိုင္က်င့္ႀကံအားထုတ္ေစ၏။
“သင္ခန္းစာ မယူတတ္သူသည္ ဘဝအေတြ႔အႀကဳံက အလကားဘဲ” ဆိုသည့္ စကားအတိုင္း စာေရးသူတို႔ အသိေနာက္က်မႈကို မျပင္ႏိုင္ေသးသေရြ႕ အလိမ္ခံေနရဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အလိမ္အညာသည္လည္း မသိသူအတြက္ ဆက္လက္တည္ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ အတိတ္က သင္ခန္းစာသည္ အနာဂတ္အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်က္သာ ျဖစ္၏။ စာေရးသူတို႔သည္ အသိပညာ အားနည္းခဲ့မႈေၾကာင့္ နည္းပညာ၏ အသံုးခ်မႈ၊ ဒီမိုကေရစီ ခ်ေကြ်းခံရမႈတို႔ကို ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုမွစ၍ အနာဂတ္တြင္ အလိမ္အညာစက္ကြင္းမွ ရုန္းထြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ စာေရးသူတို႔ ျပလုပ္ရမည့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုမွာ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္မည့္ အသိပညာ ဗဟုသုတေလ့လာလိုက္စားျခင္းႏွင့္ စာဖတ္ျခင္းမွတစ္ပါး အျခားမည္သည့္အရာမွ် မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ျမင္မိပါသည္။
ခြန္ထင္;ေလေအာင္;
Like On Facebook
Follow On Twitter
Subscribe On RSS