Monday, January 25, 2016

ကြ်န္ေတာ္ၾကားသိရေသာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

ေတာင္ႀကီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၂၅) ရက္



လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ(၁၁)ရက္ေန႔တြင္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားအဖဲြဲ႔ခ်ဳပ္(PNO) ဗဟိုဌာန ခ်ဳပ္ရံုးရွိ ရံုးအဖြဲ႔မွဴး ေစာခြန္ေက်ာ္၀င္းမိသားစု၀င္တို႔သည္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ျဖားတန္ ဦးေအာင္ခမ္းထီ ေနထိုင္ရာ ေက်ာက္တလံုးႀကီးၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ ကန္ေတာ့ခဲ့ပါသည္။ ထိုခရီးစဥ္တြင္ ၄င္းတို႔ မိသားစုႏွင့္အတူ စာေရးသူလည္း လိုက္ပါကန္ေတာ့ခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ကာလသည္ မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူးျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ မိုးရာသီက ကုန္ဆံုးေတာ့မည္ျဖစ္၍ ေဆာင္းရာသီကို မိတ္ဆက္ေပး ေနသည့္ဟန္ျဖင့္ တစ္ေလာကလံုး ေအးစိမ့္၍ ေကာင္းကင္တခြင္ ျမဴမ်ားႏွင့္ အံုဆိုင္းေနပါသည္။ ကားအေပၚ လိုက္ပါစီးႏွင္းလာၾကေသာ ဆရာေစာခြန္ေက်ာ္၀င္းမိသားစုႏွင ့္ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ၂၀၁၅-ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးရလဒ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားမလိုအားမရ မေက်နပ္မႈ မ်ားႏွင့္ လမ္းတစ္ေလ်ာက္လံုးေျပာ ေနေသာ္လည္း မိမိမွာမူ ဘာအေၾကာင္းကိုမွ မေျပာခ်င္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ အံုဆိုင္းေနသည့္ ျမဴမ်ားႏွင့္အတူ တိတ္ဆိတ္ေနေလ၏။
လမ္းတစ္ေလ်ာက္လံုး အေတြးစိတ္ကူးမ်ားႏွင့္ လိုက္ပါေနေသာ မိမိသည္ ေဆာေအာသံ၊ ေမာင္းတီးသံကို ၾကားရေသာအခါ အေတြးစိတ္ကူးအိပ္မက္မွ လန္႔ႏိုး၍ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီ ေနထိုင္ရာ ေက်ာက္တလံုးႀကီးၿမိဳ႕
ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကို သတိထားမိေလေတာ့သည္။  ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီ၏ ဘုန္းတန္ခိုးေၾကာင့္ပင္မသိ တစ္လမ္းလံုး စိတ္ေလလြင့္ေနသည့္ မိမိမွာ ေက်ာက္တလံုးၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေသာအခါ ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီကို ကန္ေတာ့ခြင့္၊ ေတြ႔ဆံုခြင့္ ရေတာ့မည္ ဟူေသာအသိျဖင့္ စိတ္ထဲတြင္ ၀မ္းသာပီတိေသာ စိတ္အေတြးတစ္ခုသာ က်န္ရွိပါေတာ့သည္။ ထိုအခါ ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီ၏ မိသားစုမ်ားက  ႀကိဳဆိုၾကၿပီး ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈအရ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ႏႈတ္ဆက္ၾကပါသည္။
ဤရက္ေန႔သည္ မိမိအတြက္ ကံထူးေသာ ေန႔တစ္ေန႔အျဖစ္ ေျပာလွ်င္ မွားမည္မထင္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆရာေစာခြန္ေက်ာ္၀င္းတို႔ မိသားစုမွ လိုက္ပါလာေသာ ဆရာေစာခြန္ေက်ာ္၀င္း၏ အေဖျဖစ္သူ ကရင္လူမ်ိဳး ဦးေစာေဘးသည္ ပအို၀္းေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ဗိုလ္မွဴးစံသိန္းႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာသူျဖစ္ပင္္ ျဖစ္သည္။ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီက ပအို၀္းေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူ ကရင္လူမ်ိဳး ဦးေစာေဘးအား ေတြ႔ဆံုရေသာအခါ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္ၿပီး မိမိသည္လည္း အလြန္ပင္ စိတ္ခ်မ္းသာ ပီတိျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖားတန္ဦးေအာင္ခမ္းထီက ဦးေစာေဘးကို ေတြ႔ဆံုလိုက္ရ၍ မိမိတို႔ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာကာလ၊ မိမိတို႔ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ဘ၀အေၾကာင္းကို တစ္ခါျပန္လွန္၍ အရသာခံ ေျပာျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။
ဤကဲ့သို႔ ၀မ္းသာအားရ ေတြ႔ဆံုၿပီး တစ္ဦးအေၾကာင္းတစ္ဦးေမးျမန္းရာမွ အတိတ္က မိမိတို႔ျဖတ္သန္း လာခဲ့ၾကေသာ အျဖစ္အပ်က္ဆီသို႔ ဦးညြတ္သြားေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားဦးေအာင္ခမ္းထီက ဤကဲ့သို႔ပင္ စကားခ်ီေလ၏။ {.. ဦးေလးေစာေဘး….ပအို၀္းအမ်ိဳးသားမ်ားရဲ႕ ဒုတိယေတာ္လွန္ေရးကို စတင္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္စံသိန္းက စည္းရံုးေရးဘက္မွာ အင္မတန္မွ ေတာ္တယ္။ ပအို၀္းေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးေရးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးရန္ရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ၊့  ၁၉၆၆-ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ကုန္ေလာက္မွာ အေရွ႕ပိုင္းတုိင္းစစ္ဌာန တုိင္းမွဴးသူရဦးေအာင္ေဖက ပအို၀္းေဒသမွာရွိတဲ့ အလယ္၊ အလတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ စားၿမိန္ရိပ္သာသို႔ ဖိတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။   အဲအခ်ိန္ကာလမွာ ဗိုလ္စံသိန္းက က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ မတက္ႏိုင္ဘူး၊ သူရဲ႕ လက္ေထာက္မ်ားျဖစ္တဲ့ ဆရာေမာ္ဘီ၊ ဆရာခ်ဳံ(ေနာင္ယာသဲုင္)နဲ႔ အျခား ေခါင္းေဆာင္ေတြက တက္ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။  ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔  ဗိုလ္စံသိန္းရဲ႕ လက္ေထာက္ ဆရာခ်ဳံက ေတာင္ႀကီးကို ေနာက္က်မွ တက္လာၿပီး၊  အရင္တက္လာတဲ႔ ပအို၀္းေခါင္ေဆာင္မ်ားကို စားၿမိန္ ရိပ္သာသို႔အသြား လံုၿခံဳေရးရဲကားမ်ားေပၚသို႔ ေခၚတက္ေနတာကုိ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။  အဲဒီ့ေနာက္ ကားေပၚ ေရာက္ေနၿပီးတဲ့ ဆရာေမာ္ဘီတို႔က ဆရာခ်ဳံ(ေနာင္ယာသဲုင္)ကို မလာဖို႔ လက္ျပၿပီး သတိေပးလိုက္တယ္။ ဆရာခ်ဳံကလည္း ခ်က္ခ်င္းရိပ္မိၿပီး ေနာက္သို႔ ျပန္လွည့္ ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာခ်ဳံက ဆရာေအးေဖ(ထီရီး)အကူအညီနဲ႔ ျမင္းနဲ႔လားမသိဘူး ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းရွိတဲ႔ ေနာင္ယာသဲုင္ကို သြားၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ ဗိုလ္စံသိန္းကလည္း  ဒီအေၾကာင္းကို ၾကားၾကားခ်င္း မခံမရပ္ ၿဖစ္ၿပီးေတာ့ နီးစပ္ရာလူမ်ားကို ေခၚၿပီး ထီဟန္ေဆြးကို တက္လာတယ္။ ေနာက္ ေကာင္နိန္းဆရာေတာ္ ေနမိ(ကႏၼာ)ထံသို႔ သြားေရာက္ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့ၾကတယ္။  အဲအခ်ိန္မွာ  ဆရာေတာ္ကႏၼာက ခ်က္ခ်င္းဘာကိုမွ အႀကံဳဥာဏ္မ်ားမေပးႏိုင္တဲ့အတြက္  အႀကံဥာဏ္ရယူလိုခ်င္ရင္ ဦးကုသလ(ေနာင္သဲင္)ကို သြားၿပီး ပင္ေဆာင္ေပးပါလိ႔ု ေစလႊတ္ခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ ကုမၼာ၏ရဲ႕ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ အဘကလည္း ေကာင္နိန္းကို တက္လာခဲ့တယ္။ အဲေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းက သူတို႔ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္မ်ား ဖမ္းဆီးခံရ အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္တင္ၿပီး ေကာင္နိန္းမွာ (၃)ရက္ၾကာၾကာ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ အဲအခ်ိန္မွာ  တိုင္းမွဴးသူရဦးေအာင္ေဖက  ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းဆီကုို စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲစာထဲမွာ ဘယ္လိုေရး ထားလဲဆိုေတာ့ တိုင္းမွဴးသူရဦးေအာင္ေဖက ေရထားတယ္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္း..မင္းတို႔ တိမ္းေရွာင္မေနပါနဲ႔ ျပသာနာကို အတူတူ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကရေအာင္” လို႔ေရးထားတယ္။ တိုင္းမွဴးသူရဦးေအာင္ေဖရဲ႕ ေပးစာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္စံသိန္းနဲ႔ အဘတို႔ တိုင္ပင္ၿပီး သူရဦးေအာင္ေဖထံသို႔ ျပန္လည္ အေၾကာင္းခဲ့တယ္။
အဲစာထဲမွာ   ဗိုလ္ခ်ဳပ္စံသိန္းက ဘယ္လိုျပန္ထားလဲဆိုေတာ့ “ ဟုတ္ပါၿပီ တကယ္လို႔  ကြ်န္ေတာ္က ၿမိဳ႕ထဲကို  ၀င္ေရာက္ ျပႆနာေျဖရွင္းရင္  ရပခ တိုင္းမွဴးအေနနဲ႔  (၁) ထိန္းသိမ္းထားေသာ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ျပန္လႊတ္ေပးရမယ္၊ (၂) ပအို၀္းေဒသႏၱာရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ယခင္ကလိုဘဲ ျပန္လည္ သတ္မွတ္ေပးရမယ္၊ (၃) ပအို၀္းေဒသလံုၿခံဳေရးအတြက္ ပအို၀္းလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔မ်ား ျပန္လည္ထား ရွိခြင့္ျပဳရမယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ားကို ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။  တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ရပခက  ျပန္စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  ရပခ တိုင္းမွဴးက ဘယ္လိုျပန္ထားလဲဆိုေတာ့ “ဦးလွေဖနဲ႔ ဦးေက်ာ္စိန္တို႔ကို  ျပန္လႊတ္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။  က်န္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ျပန္လည္စစ္ေဆးၿပီး ၀န္ခံခ်က္ ရယူၿပီးေတာ့ ျပန္လႊတ္ေပးလို႔ရတယ္၊  မင္းတို႔ေျပာတဲ့ ပအို၀္းေဒသႏၱာရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာက ႏိုင္ငံေတာ္က အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ သတ္မွတ္ ေပးထားတာျဖစ္တယ္။  ပအို၀္းေဒသႏၱာရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို  ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့  ငါတို႔ကို လာေရာက္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။  ေနာက္တစ္ခု မင္းတို႔ေျပာတဲ့ လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္န႔ဲ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပအို၀္းေဒသမွာ ပအို၀္း လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္ဘူး။  လက္နက္ကိုင္ေဆာင္မႈဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္က သတ္မွတ္ ေပးထားတဲ့ ရဲတပ္ဖြဲ႔၊ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႔ စတဲ့အဖဲြဲ႔ေတြကဘဲ  ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ရွိတယ္။  ဒီသတ္မွတ္ ေပးထားေသာ အဖြဲ႔ကလြဲလို႔ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ရင္  အစိုးရကို ပုန္ကန္တဲ့ သူူပုန္ေတြဘဲ ျဖစ္မယ္” လို႔ျပန္ၾကားထားပါတယ္။ } လို႔ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီ ဤကဲ့သို႔ ေျပာလိုက္ေသာအခါ  ပအို၀္းေတာ္လွန္းေရး တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို စာေရးသူ၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ ပံုေဖာ္၍ ျမင္ေယာင္မိပါေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကိုလည္း စိတ္ထဲတြင္ ေလးစား ဂုဏ္ယူမိပါသည္။
ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီက ဤသို႔ဆိုလိုက္ေသာအခါ ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားဦးေစာေဘးကလည္း ဤကဲ့သို႔ပင္ ထပ္မံေဆြးေႏြးသြားပါသည္။ {… ပအို၀္းပထမေတာ္လွန္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ံဇုန္က စတင္ခဲတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ံဇုန္က ၁၉၅၀ခုႏွစ္ေလာက္မွာ အစိုးရက ဖမ္းဆီးခဲ့ၿပီး မႏၱေလးေထာင္မွာ (၃)လခန္႔ ၾကာၿမင့္ခဲ့တယ္။ အဲအခ်ိန္မွာ လူမ်ိဳးေရးအတြက္နဲ႔ အဖမ္းခံထားရတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့တယ္။ ေထာင္မွ လႊတ္လာတဲ့အခါ ဗိုလ္ခ်ံဇုန္က ျပည္သူလူထုကို ေတြ႔ဆံုၿပီး ဒီလိုေျပာတယ္ “ ငါ ကရင္ဖက္မွာ ေနၿပီး အစိုးရကို တိုက္ခိုက္ရမလား(သုိ႔) အစိုးရဖက္မွာ ေနၿပီး ကရင္တပ္မ်ားကို တိုက္ရမလား”လို႔  ေမးၿပီး ျပည္သူလူထုမ်ားရဲ႕ ဆႏၵအရ ကရင္တပ္မ်ားန႔ဲပူးေပါင္းၿပီး အစိုးရကို ပုန္ကန္ရန္ သေဘာတူခဲ့တယ္။  အင္းအားႀကီးတဲ့ အစိုးရတပ္ကို တိုက္ခိုက္တဲ့ေနရာမွာ အစိုးရက မရိပ္မိေအာင္ ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ေတာ္လွန္တယ္”လို႔ အမည္ေျပာင္းေပးတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္} ဟု ဆိုလုိက္ေသာအခါ ေတာ္လွန္ေရး၏ ပရိယာယ္ၾကြယ္မႈအသိက စာေရးသူကို ထပ္မံသင္ခန္းစာ ရခဲ့ျပန္ပါသည္။
မေျပာစဖူး သမိုင္းကို တစ္ခါျပန္ေျပာရ၍ ေျပာရင္းရင္းႏွင့္ အရွိန္တက္သည့္ဟန္တူပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီက { ..ဦးေလးေစာေဘး.. ေကာင္နိန္းမွာ အစက အဘ ေဆာက္ေပးတာတပ္ကို ေနာင္အခါ သူတို႔က ေပါလစ္ဗ်ဴရိုရံုး လို႔ေခၚတယ္။ အေျခအေနက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အင္အားေတြ ႀကီးလာၿပီးေတာ့ ဒီဂြင္က ေတာင္ႀကီး ရပခနဲ႔ နီးလြန္းတယ္ဆိုၿပီး ပြန္ေခ်ာင္းအေရွ႕ဘက္ကို ေျပာင္းသြားတယ္။ အဘက အဲမွာေရာက္ေတာ့ ကဒူးႀကီးရဲ႕ နားဟီး၊ ပင္မန္း ေရရွိတဲ့ တစ္ေနရာမွာ ရံုးဖြင့္တယ္။ ဗိုလ္မွဴးခင္ေက်ာ္ညဳိကေတာ့ ဟုိနမ္းမွာ ရံုးဖြင့္တယ္။ သူထိုင္တဲ႔ ေနရာက ပအလဖရဲ႕ ရံုးဌာနခ်ဳပ္၊ အဘကေတာ့ ေပါလစ္ဗ်ဴရိုႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔ရဲ႕ ဌာနခ်ဳပ္ေပါ့။ အဘက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ သင္တန္းေတြ၊ က်န္းမာေရး သင္တန္းေတြ ဦးစီးၿပီးလုပ္တယ္ေပါ့။ ဦးခင္ေက်ာ္ညိဳက အဖြဲ႔စည္း တစ္ခုလုံုးရဲ႕ အားလံုး အေထြေထြတာ၀န္ကို ယူရတယ္။ …….ဗို္လ္မွဴးႀကီး ခင္ေက်ာ္ညိဳက ရလလဖကြဲစဥ္ ကာလမွာ မိုင္းေအာမွာ ေနတယ္။ ရလလဖ ကြဲၿပီၾကားေတာ့ “ေအာ္ ဒါဆို  တာကလယ္က ဗကပ ဘက္ကို ယိုင္သြားၿပီ၊”  ဆိုၿပီး အဲကေန ျပန္လာေတာ့ ကရင္ဘက္ကို ျပန္လာတယ္၊ တာေသ့ာေမာကေန ကိန္လြယ္၊ ကိန္လြယ္ကေန ပအို၀္းေနထိုင္ရာ ကရင္ျပည္နယ္ ပအို၀္းပထံုဆီကိုေရာက္တယ္၊ အဲကေန ေနာင္ေထာင္ အေနာက္ဘက္ ျဖတ္တယ္၊ အဲအခ်ိန္မွာ ေနာင္ေထာင္က တာကလယ္လူေတြ ရွိတယ္ေလ၊ သူျပန္မေတြ႔ဘူး၊ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း အဘဆီကိုဘဲ တမ္းျပန္လာတယ္။  ေနာက္ေတာ့ အဘကို PNO ဥကၠဌတင္ေျမႇာက္ေတာ့ ၊ အဘကေျပာတယ္ “ငါ့ကို ဥကၠဌတင္ေျမႇာက္ရင္ အတြင္းေရးမွဴးကို ဗိုလ္မွဴးခင္ေက်ာ္ညိဳ ခန္႔ေပးပါ” လို႔ အဘေတာင္းဆိုတယ္။ သူလည္း အတြင္းေရးမွဴး ေနရာမွာ ေနတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာၿပီး ေနာက္ေတာ့မွာ ဒု-ဥကၠဌ ျဖစ္သြားတယ္။ ထိုအခ်ိန္က ဗိုလ္မွဴးခင္ေက်ာ္ညိဳကို  ရြာသားမ်ားက ခ်ိဳခ်ဥ္ဟု ေခၚၾကေသးတယ္ေလ}ဟု ေျပာျပလိုက္ေသာအခါ စာေရးသူလည္း အဘဦးေဆာင္ခမ္းထီ၏ လႈပ္ရွားမႈ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ျမင္ေယာင္ၿပီး ဗုိလ္မွဴးခင္ေက်ာ္ညိဳကို ရြာသားမ်ားက ခ်ိဳခ်ဥ္ဟု ေခၚေသာေၾကာင့္ ေဘးတြင္ ၿပံဳးရယ္ေသာ အဖြဲ႔သားႏွင့္အတူ  ၿပံဳရယ္ေနေတာ့သည္။
ဤကဲ့သို႔ ေျပာဆို ၿပံဳးရယ္ေသာအား အခ်ိန္ေပ်ာ့လာသည္နွင့္ ဦးေစာေဘးသည္လည္း ဗိုလ္ခ်န္ဇံုႏွင့္အတူေနေသာ သူ႔၏ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို အမွတ္ရ ျပန္ေျပာျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ကရင္အမ်ိဳးသား ဦးေစာေဘးက { ….ဗိုလ္ခ်န္ဇံုက ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးတယ္၊ သူက လူ(၄၀)ကို ေခၚၿပီးေတာ့ ရပ္ေစာက္မွာ သင္တန္းပို႔ခဲ့တယ္ေလ၊ သင္တန္းသားေတြအေနႏွင့္ တစ္ေယာက္မွ ျပန္မလာရဘူး လို႔ေျပာတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း ပါသြားတယ္၊ အဲေရာက္ေတာ့ သူက စစ္ပညာဘဲ သင္ခိုင္းတယ္။ အဲေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ခိုးျပန္လာတယ္။ သူ႔ဆီေရာက္ေတာ့ သူကိုေျပာတယ္ “ကြ်န္ေတာ္တို႔က စစ္မလိုခ်င္လို႔ အလင္း၀င္ၿပီဘဲ၊ မသင္ခ်င္ဘူး”လို႔ ခပ္လန္႔လန္႔နဲ႔ ျပန္ေျပာတယ္။ သူက ျပန္လာရင္ ပစ္သတ္မယ္ ေျပာထားလို႔ေလ၊ အဲတာနဲ႔ မင္းက စံသိန္းလူဘဲ ဗိုလ္စံသိန္းဆီမွာ သြားေနဆိုၿပီး၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဗိုလ္စံသိန္းဆီ သြားေနတယ္၊ ေနာက္မၾကာဘူး သူလည္း အဖမ္းခံလိုက္ရတယ္} ဟုဆိုလိုက္ေသာအခါ မၿပီးပ်က္ေသးေသာ ဗိုလ္ခ်န္ဇံုအေၾကာင္းကို အဘဦးေအာင္ခမ္းထီက {… အဲဒီကိစၥ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သူဟာ ျပန္ထြက္လာတယ္၊ လြိဳင္လင္အေနာက္ဘက္က ထြန္းစာဆိုသူနဲ႔ ေခၚၿပီးေတာ့မွ ဒီဘက္ကို သူဆက္သြယ္တယ္၊ သူဆက္သြယ္လာေတာ့ ဗိုလ္္မွဴး တကယ္လယ္နဲ႔ ဗိုလ္မွဴးစံထြန္းကို ေတြ႔တယ္။ အဲအခ်ိန္ တာကလယ္က ဗကပနဲ႔ ေပါင္းဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိေနၿပီ ၊ အဲလိုရွိေတာ့ သူစဥ္းစားတယ္ “ ဗိုလ္ခ်ံဇုန္က တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက တို႔ဆရာဘဲ ေနာက္ၿပီး သူကစိတ္မထင္ရင္ လူကို သတ္တတ္တယ္၊ အခုငါတို႔ လက္ခံရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းဆိုေတာ့ သူ႔ကို ေနရာေပးရလိမ့္မယ္၊ ေနာက္ၿပီး သူက တို႔ကို သတ္မဲ့သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဆိုေတာ့ တို႔ကဘဲ သူ႔ကို ေစာေစာစီးစီးသတ္လိုက္မယ္” ဆိုၿပီး ဗိုလ္မွဴးစံထြန္းကို တာ၀န္ေပးလိုက္တယ္၊ ဗိုလ္စံထြန္းလည္း ဗိုလ္ခ်န္ဇံုလူဘဲ ဆိုေတာ့ ၊ သူတို႔က ဟိုပံုး အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ ထမ္းဘုရားကိုဘဲ ေရာက္တယ္။ အဲမွာေရာက္ေတာ့ သူက “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အခု ငါတို႔မွာ ဗကပ လာ၀င္ေရာက္ ျခယ္လွယ္သြားၿပီ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္လို႔မရေတာ့ဘူး”လို႔ ေျပာတယ္၊ အဲတာနဲ႔ ဗိုလ္ခ်န္ဇံုက ဒီဘက္ကို ျပန္မလာေတာ့ဘူးေလ။    ဗိုလ္စံထြန္းတို႔ျပန္လာေတာ့  တာကလယ္က ေမးတာေပါ့ သူတို႔က “မေတြ႔ဘူး သတင္းရထားလား မသိဘူး ထြက္ေျပးသြားတယ္”လို႔ ေျဖလိုက္တယ္} ဟု ထပ္ေလာင္းေျပာေသာ လိုက္ေသာအခါ တာကလယ္၏ ယုတ္မာတတ္ေသာအက်င့္စရိုက္ကို သိရွိခဲ့ရျပန္သည္။
ထို႔သို႔ ဗိုလ္ခ်န္ဇုံု အေၾကာင္းကို ေျပာဆိုေဆြးေႏြးေနရာမွ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ သထံု ဦးလွေဖဆီသို႔ လမ္းေၾကာင္းလြဲလာခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဦးေစာေဘးက {..ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ဦးလွေဖဟာ အရင္က KNUကရင္အဖြဲ႔မွာ ျဖစ္တယ္၊ သူတို႔အဖြဲ႔မွာ ေစာဘဦးႀကီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာစံေက၊ ဦးလွေဖ၊ မန္ဘဇံဆိုၿပီးေတာ့  ဗိုလ္ႀကီးေလးေယာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ ကတိသစၥာ ထားၾကတယ္ေလ။ “ငါမရွိရင္ သူတက္ရမယ္၊ သူမရွိရင္ ငါတက္ရမယ္”ဆိုတဲ႔ သေဘာေပါ့။ အဲမွာ ေစာဘဦးႀကီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာစံေကတို႔တစ္ခါတည္းက်သြားတာ ႏွစ္ေယာက္ဘဲ က်န္တယ္၊ အဲအခ်ိန္မွာ က်ြန္ေတာ္ေထာင္မွာ ရွိေတာ့ သိပ္ေသခ်ာမသိဘူး၊ ကရင္အဖြဲ႔က ဦးလွေဖကို ျပန္ေခၚတယ္၊ ဦးလွေဖ ျပန္မလာေတာ့  ေနာက္သူတို႔ မန္းဘစံကိုဘဲ ျပန္တင္လိုက္လို႔ ၾကားတယ္။} ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ အဘဦးေအာင္ခမ္းထီကလည္း {..သူတို႔ ေတာင္ငူမွာ ေဆြးေႏြးေသးတယ္ေလ၊ အဲအခ်ိန္မွာ ေစာဘဦးႀကီးလည္း ရွိေသးတယ္။ (၄)ေယာ္စလံုးရွိေသးတယ္၊ အဲအခ်ိန္မွာ ဦးလွေဖက “ငါတို႔က စစ္ေရးတပ္ဦးကြ်န္လည္း လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ၊ အမွန္ဆို ငါတို႔က ဒီမွာဘဲ စုစုစည္းစည္းလုပ္ရမယ္၊ အခုဟာက စစ္တပ္ေတြက ေမၿမိဳ႕ေတြ၊ မႏၱေလးေတြ ေတာင္ႀကီးတို႔ကို တက္သိမ္းတယ္ဆိုေတာ့ ငါတို႔ အင္အားက ဖရိုဖရဲျဖစ္သြားၿပီ အမွန္ဆို တသာၤသာရီတိုင္းကိုဘဲ ရေအာင္ယူရမွာ ၊ ဒါမွ ငါ့တို႔ေဒသခံေသာ္လည္းေကာင္း၊ ငါတို႔မဟာမိတ္ထိုင္းႏိုင္ငံက ကရင္ေတြေသာ္လည္းေကာင္း အဆင္ေျပမယ္ ၊ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ ငါတို႔ မဟာမိတ္ အေမရိကန္လည္း ေရေၾကာင္း/ေရးေၾကာင္းနဲ႔ လာလို႔ရတယ္၊ အဲေၾကာင့္ တနသာၤရီတိုင္းကိုဘဲ ရေအာင္ယူသင့္တယ္။”  အဲလိုေျပာေတာ့၊ ေစာဘဦးႀကီးက ပညာရွိေတာ့ “ဟုတ္တယ္ ၊ ဒီလိုဘဲ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေထာက္ခံလိုက္တယ္၊ က်န္တဲ႔ စစ္ဗိုလ္မ်ားက လက္ခံၾကဘူး၊ သူတို႔ေတြက “ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကရင္ မူလရည္မွန္းခ်က္က ဒီ(၉)ဒီဘဲ ဒီ(၉)ဒီက ကရင္တိုင္းျပည္ဘ”ဲ လို႔ ေျပာေနေတာ့ ဦးလွေဖက ခြဲထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေတာ့တယ္၊ အဲေနာက္ ေစာဘဦးက က်ဆံုးေတာ့ သူလည္း ျပန္မလာေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက ဦးလွေဖက KNUထဲကို ၀င္တယ္၊ အဲအခ်ိန္မွာ ဦးေက်ာ္စိန္က KNYမွာ ရွိေနတယ္ ပအို၀္းထဲက သူတို႔ႏွစ္ဦး ပါ၀င္ဥိီးေဆာင္ေနတယ္။ ၁၉၄၉ခုႏွစ္ အဲအခ်ိန္မွာ ဦးလွေဖက အဲလို အႀကံေပးတာကို လက္မခံေတာ့ အဖြဲ႔ကေန ထြက္သြားၿပီး ဦးေက်ာ္စိန္ကိုပါ ေခၚထြက္ခဲ့တယ္္ေလ} ဟု ထပ္ေလာင္းျဖည့္စြက္လိုက္ေသာအခါ သထံုဦးလွေဖ၏ လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအေျမာ္အျမင္ကုိပါ ခန္႔မွန္းသိရွိလိုက္ရပါသည္။
တစ္ဆက္တည္း အဘဦးေအာင္ခမ္းထီက {.. အရင္တုန္းက သမိုင္းေၾကာင္းအရ စစ္တပ္ကို ကရင္လူမ်ိဳးေပးရမယ္၊ ကရင္လူမ်ိဳးကိုေပးရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက သင္တန္းဆင္းတဲ့ေနရာမွာ ကရင္က စည္းကမ္းေသသပ္မႈရွိတယ္ေလ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပို္င္းကိုက်ေတာ့ ဗမာကိုေပးထားတယ္။ ဗမာက ဥာဏ္ေျပးတယ္ဆိုလားဘဲ ။  အစက Training ဆင္းတဲ့ေနရာမွာ ဗမာေတြက ဘယ္ညာ နင္းတာေတာင္ မရဘူးတဲ႔၊ အဲေၾကာင့္ ေျခေထာက္ကို ေကာက္ရိုးတစ္ဖက္၊ ျမက္တစ္ဖက္ခ်ည္ေပးရတယ္၊ အဲေၾကာင့္ ေကာက္ရိုးတစ္ဖက္ေျမာက္မယ္၊ ျမက္တစ္ဖက္ေျမာက္မယ္လို႔ ေျပာမွ ရတယ္တဲ႔ } ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ ဦးေစာေဘးက {..ေကာက္ရိုးေျခေထာက္၊ ျမက္ေျခေထာက္ေပ့ါ။ ကုလားျဖဴက ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရး ေပးရမွာ အင္မတန္မွ ႏွာေျမာတယ္၊ အဲတာေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ဦး အခ်င္းခ်င္းျပန္ကိုက္ေအာင္ ဆင္ေပးခဲ့တာ၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သူျပန္လာခ်င္ေသးလို႔ေလ။ အဲတာေၾကာင့္ အစက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံုးေနတဲ့ ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ (၆၄)ျပား ရွိတယ္ေလ။ ဆိုလိုတာက အဂၤလိပ္က ျမန္မာႏိုင္ငံကို (၆၄)ႏွစ္အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ျပန္မယ္ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ သူတို႔က (၆၄)ႏွစ္ျပည့္ခါနီးမွာ တစ္ထပ္ရွိဟာကို ေနာက္ထပ္ တစ္ထပ္ ေပါင္းလိုက္တယ္ေလ၊ ဒဂၤါးႏွစ္ထပ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဆံုးထိ မအုပ္ခ်ဳပ္လိုက္ရပါဘူး} ဟု ဆိုလိုက္ေသ အခါ အဂၤလိပ္မ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးပရိယာယ္မ်ားကိုလည္း သိရွိပါသည္။
အၾကားအျမင္မကုန္ေသးေသာ ကရင္္္အမ်ိဳးသား ဦးေစာေဘးက သူသိထားေသာ ပအို၀္းႏွင့္ကရင္ အေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသြားျပန္သည္။ {.. ကရင္လူႀကီးေတြ႔ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ရာဇာ၀င္အရ ကရင္နဲ႔ ပအို၀္းက ညီအစ္ကိုဘဲတဲ့ “တစ္ေန႔ေတာ့ ကရင္ကသူ (ပအို၀္းဟဲ သြန္) (ဗမာလို ျဖဴးေကာင္)ကို သြားရတယ္၊ သူကိုရေတာ့ သူ႔ညီအစ္ကို ပအို၀္းကို သြားေပးတာ နည္းနည္းဘဲရတယ္ ၊ ပအို၀္းကလည္း ဘယ္ေက်နပ္မတုန္း၊ ငါတို႔ရတဲ့ ဆင္က အေမြးေသးေသးေလး၊ အေကာင္းႀကီးတယ္၊ မင္းတို႔ရတဲ့ သူက အေမြး ဒီေလာက္ႀကီးတာ အေကာင္ႀကီးရမွာေပါ့ မယူဘူး၊ မစားဘူးလို႔ေျပာတယ္၊ အဲေၾကာင့္ ကရင္က သူ႔ကို တေအာ္သူလို႔ ေျပာတယ္ ၊ (သြန္ယားတအံးတ၀္း)ေပါ့။ ကရင္က လိုက္ေပးလိုက္ေပးရင္းနဲ႔ မယူဘူး၊ မယူေတာ့ ပအို၀္းက ရြာသြားတည္တယ္ ပအို၀္းရြာတည္တဲ႔ ေနရာမွာ ေတာင္သံုးလံုးရွိတယ္၊ အဲဒီ့ေတာင္ သံုးလံုးဟာ ပအို၀္းနဲ႔ ကရင္ ျပန္ဆံုရင္ အကုန္လံုး စပါးေတြ ျဖစ္သြားမယ္တဲ႔ ၊ အဲေၾကာင့္ ပအို၀္းက သူ႔အစ္ကို ျဖစ္သူ ကရင္ကို ေခၚတယ္၊ ငါတို႔နဲ႔ လာေနပါ၊ အစ္ကိုႀကီးလာေနရင္ ေတာင္သံုးလံုးက စပါးျဖစ္မယ္ဆိုေတာ့ ငါတုိ႔ စားလို႔မကုန္ေတာ့ဘူးေပါ့၊ ကရင္က လာေရာ အဲရြာ မေရာက္ခင္မွာ ေတာင္ေပၚက ေရႊလုံုးေငြလံုးေတြ က်လာတယ္တဲ့ ၊ သူက ေရႊလံုးေတြယူၿပီး ျပန္သြားတယ္။ သူ႔ညီဆီ မေရာက္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ” ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခါတစ္ေလ စဥ္းစားတာေပါ့ ပအို၀္းနဲ႔ ကရင္ေပါင္းရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္ရမွာဘဲလို႔၊ ရာဇာ၀င္လည္း ရွိတယ္ဆိုေတာ့ေလ၊ ပအို၀္းနဲ႔ ကရင္နဲ႔ ကြဲတာ ဆင္နဲ႔ျဖဴးေၾကာင့္ေပ့ါ။} တင္ဆက္လိုက္ေသာအခါ -
ပအို၀္းအမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ဦးေအာင္ခမ္းထီကလည္း မိမိသိထားေသာ ပအို၀္းႏွင့္ကရင္ အေၾကာင္းကို သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ယွဥ္၍ ထပ္မံေဆြးေႏြးသြားေလသည္။ {…. သမိုင္းေၾကာင္းအရဆိုရင္ ပအို၀္းရယ္၊ ကရင္ရယ္ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါတုန္းကေတာ့ တီဘက္ေတာင္တန္းရွိ အူကရိုေဒသမွ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ ေတာင္ဘက္ကို ေရႊ႕လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ယူနန္ျပည္နယ္၊ တရုတ္နယ္စပ္ကုိ ေရာက္ခဲ့တယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းက တရုတ္ဧကရာဇ္မင္းက တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးကြဲမ်ားကို မ်က္ႏွာမေပးဘူး၊ အဲကေန႔ သူတို႔ ေရႊ႕ေရႊ႕ရင္းနဲ႔ တေကာင္းကို ေရာက္လာတယ္၊ ထို႔ေနာက္ ဟန္လင္းေရာက္လာတယ္၊ မႏၱေလးေနာက္ဘက္ေပါ့၊ အဲတာနဲ႔ ဧရာ၀တီၿမစ္အတိုင္း  လိုက္ဆင္းၿပီးေတာ့ တေရေခတၱရာၿမိဳ႕ကို တည္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္၊  ပအို၀္းနဲ႔ ကရင္ ကြဲတာက ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္ ျပည္ၿမိဳ႕ေရာက္မွ ဒီဆင္နဲ႔ ျဖဴး ကိစၥျဖစ္လိမ့္မယ္၊ တရုတ္္ခရီးသြားအဖဲြ႔မ်ား၏ မွတ္တမ္းတင္ထားခ်က္အရ“ ျပည္ၿမိဳ႕ဟာ မီးေလာင္ရာလည္း မေတြ႔ရ ၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အိမ္ေတြၿပိဳတာလည္း မေတြ႔ရဘူးတဲ႔။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္(၅၀)ေလာက္က လူေတြ စည္စည္ကားကားရွိေနတဲ့ဟာ ႏွစ္(၅၀)ေရာက္ေတာ့ လူေတြ မရွိေတာ့ဘူးတဲ႔ အိမ္ဘဲ က်န္ေတာ့တယ္တဲ႔ ” အဲေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ ပအို၀္းနဲ႔ ကရင္လမ္းခြဲတာ ျပည္ၿမိဳ႕မွာ ျဖစ္ဖို႔မ်ားတယ္}ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ စာေရးသူအေနႏွင့္ မိမိသိခ်င္ခဲ့ေသာ ပအို၀္းအေၾကာင္းကို သိလုိက္ရသျဖင့္ ရာဇာ၀င္ႏွင့္ သမိုင္းအေၾကာင္းကို ယွဥ္၍ ေဆြးေႏြးၾကေသာ အဘဦးေအာင္ခမ္းထီႏွင့္ ဦးေစာေဘးတို႔အား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ခဲ့ရပါသည္။
စကားအရွွွိန္ရေနေသာ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီက ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ မိမိခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးေသာ ကရင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အမွတ္ရ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါသည္။ အဘဦးေအာင္ခမ္းထီ က  {.. မ်က္ေမွာက္ေခတ္ေပ့ါဗ်ာ၊ န၀တ စစ္အစိုးရ တက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဦးစြာ ဘယ္သူက ပထမ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ေပါင္းသလဲဆိုေတာ့ ကိုးကန္႔က ဗမာနဲ႔ အရင္ေပါင္းတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ၀ ေပါင္းတယ္၊ ၀ ေပါင္းၿပီးေတာ့ ကခ်င္ထပ္ေပါင္းတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပအို၀္းက ေပါင္းတယ္၊ ပအိုု၀္းက နံပတ္(၄)ေလာက္မွာ၊ ပအို၀္းၿပီးေတာ့ ပေလာင္က ထပ္ေပါင္းတယ္။ အဲဒါန႔ဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ေပါင္းတဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမ ဦးစီးတဲ့ (မဒတ) အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု အဲမွာ ဥကၠဌက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမေပါ့၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မေပါင္းရင္ ေျမာက္ဘက္က စူထင္တို႔ ရွမ္းကလည္းေပါင္းတယ္ေလ။ အဲမွာ ပအို၀္းက နံပတ္(၆)မွာ သြားရွိတယ္၊ အဲေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပအို၀္းေဒသကို အထူးေဒသ(၆)လို႔ သတ္မွတ္ေပးတယ္၊ အထူးေဒသ(၁)က ကိုးကန္႔၊ (၂)က ၀၊ (၃)က ကခ်င္၊ (၄)က ရွမ္း၊ (၅)ပေလာင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က (၆)ေပါ့၊ အဲအခ်ိန္မွာ အစိုးရကိုု ကြ်န္ေတာ္တို႔ မေပါင္းလို႔ မရေတာ့ဘူးလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးျမဆီကို ေၾကးနန္းရိုက္ပို႔လိုက္တယ္၊ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရွမ္းျပည္မွာရွိတဲ့ အင္းအားႀကီးတဲ့ ကိုးကန္႔၊ ၀၊ ရွမ္း(SSPP)၊ ကခ်င္တပ္မဟာ(၄)၊ ပေလာင္ေတြ အစိုးရနဲ႔ ေပါင္းၿပီ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မေပါင္းရင္ အဲဒီ့တပ္ေတြ အားလံုး ကြ်န္ေတာ္တို႔ နယ္ေျမကို  ၀င္လာမွာ ေသခ်ာတယ္ ၊ ႏိုင္ငံေရး အလွည့္အေျပာင္းမွာ အင္းအားမမွ်လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေပါင္းရျခင္းျဖစ္တယ္”လို႔ အေၾကာင္းၾကားတယ္ ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴဳးၿမကလည္း “ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းမွာ ခင္ဗ်ားဘဲ ကြက္က်န္ေနတယ္ေနာ္၊ ခင္ဗ်ားက်န္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ာ ဗမာနဲဲဲ႔ ေပါင္းတာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ သေဘာမတူႏိုင္ဘူး”လို႔ ေျပာတယ္ အဲလိုနဲ႔ ပအို၀္းက ေဖာက္ျပန္သြားၿပီလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက ရန္ကုန္ကို ေရာက္လာတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဘကလည္း အမ်ိဳးသားညီလာခံ တက္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္၊ ကရင္ဆရာ၀န္တစ္ဦးက ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ရင္းႏီွးတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက သူ႕ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေျပာတယ္ “ ဦးေအာင္ခမ္းထီ ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတယ္” အဲအခ်ိန္မွာ သူက ေမြးေန႔ပြဲလုပ္မယ္ဆိုေတာ့ “ငါ့ရဲ႕ ေမြးေန႔ကတ္ကို သြားေပးေပးပါ”လို႔ ခိုင္းတယ္။ အဲအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယူၿပီးခါစဆိုေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လႈပ္ရွားလို႔လည္း မရဘူး၊ သူေသသည့္အထိ အဘကို မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္လို အသိအမွတ္ျပဳသြားမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္သြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အထက္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္္မွဴးခ်ဳပ္ တာမလာေဘာလည္း  ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတယ္၊ ေနာက္ကြယ္လြန္သြားတဲ့ မန္းစက္ခ်ာနဲ႔လည္း ရင္းႏွီးတယ္၊ စေကာလယ္ေတာတို႔ ဆို ေျပာမေနနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ ကြဲၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ ေျမာက္ပိုင္းက ျပန္လာရင္ ကြ်န္ေတာ့္ဆီကိုဘဲ လာတယ္၊ ေနာက္ စေကာလန္ေတာ၊ ေနာက္ဖတီမီးတ တို႔လည္း ရင္းႏွီးတယ္}ဟု ၾကားလိုက္ရေသာအခါ မိမိစာေရးသူအေနႏွင့္ သိခ်င္ေနခဲ့ေသာ အထူးေဒသ သတ္မွတ္ျခင္းကို ၾကားသိလိုက္ရသျဖင့္ အလြန္ပင္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရပါသည္။
ထိုသို႔ ေဆြးေႏြးေနရာမွ အခ်ိန္၏ သတိေပးခ်က္ကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္က သတိထားမိေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးမႈကို တစ္ခန္းရပ္၍ လူမႈေရးကိစၥဘက္သို႔ အေျခအေနအရ လွည့္လာခဲ့ရပါေတာ့သည္။ အဆိုပါေန႔တြင္ စာေရးသူအေနႏွင့္ မထင္မွတ္ဘဲ ပအို၀္းလူမ်ဳိးအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတမ်ားကို ရရွိလိုက္ေသာေၾကာင့္ မိမိၾကားသိရေသာ ဗဟုသုတမ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု စာဖတ္ပရိတ္မ်ားကို မွ်ေ၀ေပး မည္ဟူသည့္ အေတြးမ်ားႏွင့္သာ အျပန္လမ္းကို ကုန္ဆံုးေစေလေတာ့သည္။ စာဖတ္ပရိသတ္အေနႏွင့္ ဤကဲ့သို႔ မိမိမွ်ေ၀ေပးေသာ သူတို႔ေတြေျပာေသာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းကို ဖတ္ရႈရင္း မ်ားျပားစြာ က်န္ရွိေနေသးေသာ ပအို၀္းႏိုင္ငံေရးသမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို ဆက္လက္ရွာေဖြႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

 ခြန္ထင္းေလေအာင္း


   


   

   
   

   
   
   
   
   
   


Powered by Blogger.